سیدموسی خادمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به طور معمول و منطقی هرطرحی که فواید و آثار مثبت آن فراگیری بیشتری داشته باشد و تعداد بیشتری از آن بهره مند شوند منطقی و کارشناسانه است که در خصوص تغییر نرخ بنزین نیز، صرفه جویی ها و درآمدهای حاصله به بسیاری از مردم کشور تعلق می گیرد.

وی اظهار داشت:با توجه به اینکه منافع هرطرحی بی نهایت نیست و شامل صد درصد جمعیت نمی شود بنابراین باید توجه کرد در صورتی که هزینه های یک طرح کمتر از منافع آن است و شامل جمعیت غالب کشور شود آن طرح قابل اجرا است.

وی با اشاره به پرداخت بسته حمایت معیشتی دولت از محل طرح مدیریت مصرف سوخت تصریح کرد: استدلال های محکمی پشتوانه این طرح بوده است به نحوی که توسط سران سه قوه تصویب شده و رهبر معظم انقلاب نیز تایید کرده اند.

استاندار لرستان گفت: بدون شک، مسئوولان راهکارهای مختلفی برای این مهم بررسی و کارشناسی کرده اند که در نهایت منجر به اجرای این طرح شده بنابراین همه باید با وفاق ملی و دوری از تشنج، این مرحله را نیز پشت سر بگذاریم.

خادمی با بیان اینکه۷۷.۷ از مردم لرستان مشمول طرح حمایت معیشتی دولت می شوند ادامه داد:‌ در جریان آشوب های هفته گذشته نیز مردم این استان ثابت کردند تا چه اندازه مصلحت کشور را می دانند و روش های درست را برای بیان خواسته های خود دنبال کردند.

وی اظهار داشت: به جز چند نقطه محدود در خرم آباد، تمامی شهرستان های لرستان ضمن ابراز انتقاد، روش های درستی را برای بیان نظرات خود بکارگرفتند و پس  از آن نیز با حضور گسترده در راهپیمایی، اقدامات آشوبگران و اغتشاشگران را محکوم کرده و خواستار برخورد با آنها شدند.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی شد و براساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان و قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده‌است.

کمک معیشتی دولت برای خانوار پنج نفر و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته شده و به خانوار یک نفره  نیز۵۵ هزارتومان اختصاص یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.