به گزارش ایرنا، شریف خسروی روز سه شنبه در دیدار با معاون شرکت گاز لرستان در دفتر فرماندار سلسله با اشاره به لزوم گازرسانی به شهرک صنعتی شهرستان، اظهار داشت: به واسطه عدم گازرسانی به این شهرک نتوانسته ایم که سرمایه گذاران را راغب به سرمایه گذاری در این شهرک نماییم و چند واحد تولیدی فعال آن هم به دلیل نبود گاز در آستانه تعطیلی هستند.

وی با اشاره به نقش مهمی که این شهرک ۵۰ هکتاری در ایجاد اشتغال و افزایش تولید در شهرستان می تواند داشته باشد، بیان کرد: مشکل معارضان مسیر گازرسانی به شهرک با همکاری بخشداری مرکزی برطرف خواهد شد تا هرچه سریعتر شرکت گاز نیز به تعهد خود در گازرسانی به آن اقدام نماید.

خسروی با تاکید برگازرسانی به برخی روستاهای بخش فیروزآباد شهرستان اظهار داشت: در روستاهای زیرتنگ خیاط، پشت تنگ خیاط، چشمه علی اکبر، ژیریان، داربید، عدل آباد، شینه، چاله چاله و سرینجه که گازرسانی آنها در حال انجام یا اتمام است، پیمانکار طرح به ترمیم خرابی هایی که به واسطه گازرسانی ایجاد شده است، اقدام نکرده و لازم است که تا جایی که مقدور است و پینمانکار وظیفه دارد آنها را به وضع سابق بازگرداند.

وی همچنین با تاکید بر همکاری های لازم درخصوص گازرسانی به چند روستای شهرستان در بخش فیروزآباد که برخی از اهالی آنها خواستار مهاجرت معکوس و بازگشت به روستا هستند، افزود: در روستای شاهیله بیش از ۱۵ خانوار تمایل به بازگشتن دارند و لازم است که مساعدتی درخصوص این قشر تولید کننده صورت بگیرد تا با مهاجرت معکوس آنها شاهد افزایش تولید و میل به ماندگاری در روستاها باشیم.

معاون شرکت گاز لرستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ضریب نفوذ گازرسانی در استان لرستان ۹۰ درصد است، اظهار داشت: اگر شرکت گاز بخواهد خرابی های ناشی از گازرسانی را تمام و کمال انجام دهد، ضریب نفوذ گازرسانی استان کاهش می یابد اما بازگشت به وضع موجود منهای آسفالت برعهده شرکت است و اگر پیمانکار خساراتی به ابنیه و جدول های روستا وارد نماید ملزم به بازگشت آنها به حالت اولیه است.

محسن انوری با اشاره به روستاهایی از شهرستان سلسله که در حاشیه یا مخزن سد هستند، بیان کرد: اگر شرکت آب منطقه ای لرستان در پاسخ به استعلام شرکت گاز، بلامانع بودن گازرسانی به این روستاها را صادر نماید حتما گازرسانی به این روستاها را در دستور کار قرار خواهیم داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.