به گزارش ایرنا، محمود ثمینی روز چهارشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در سالن جلسات استانداری با بیان اینکه  بودجه های دولتی و تخصیصی مشکلات چندانی را مرتفع نمی کند افزود: در مجمع خیران سلامت باید بخش هایی برای اقدامات تاثیرگذار این افراد تعریف شود.

وی اظهار داشت: مسیر های ورود خیران به طرح ها و برنامه های استان باید معرفی و تسهیل شود چرا که حضور آنان انجام طرح ها و برنامه های استان را تسریع می کند.

معاون سیاسی لرستان با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن مصوبات جلسات اظهار داشت: نباید به راحتی از مصوبات جلسات عبور کرد چراکه  برگزاری جلسات به تنهایی مشکلات مردم را حل نمی کند.

ثمینی با اشاره بر لزوم توجه به طرح های بازآفرینی پایدار شهری و تعامل دستگاه های اجرایی در این زمینه اظهار داشت:.سهم ۳۰ درصدی دستگاه های اجرایی باید برای انجام این طرحها لحاظ شود.

وی اظهار داشت: دفاتر تسهیل گری در سطح استان در این راستا فعال  و نسبت به سایر استانها، لرستان مجوزها و اعتبارات بیشتری در این حوزه کسب کرده است.

ثمینی ادامه داد: از ظرفیت سایر دستگاه ها برای استمرار و افزایش آموزش های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استان استفاده و برنامه های عملیاتی با زمان بندی مشخص پیگیری شود.

وی با اشاره به موضوع اتلاف سگ های ولگرددر سطح استان اظهار داشت: جمع آوری و نگهداری سگ های ولگرد  یک امری ضروری در راستای امنیت و آسایش خانواده ها است و  بدون استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و حضور خیران این امر محقق نمی شود .

معاون سیاسی لرستان اظهار داشت: به همین منظور نباید منتظر استفاده از اعتبار و بودجه های دولتی باشیم و باید از ظرفیت خیران در این مسیر استفاده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.