معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان لرستان روز سه شنبه در حاشیه برگزاری این مانور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به این که بخشی از عملیات واکسیناسیون در حوزه دامپزشکی مربوط با مبارزه با بیماریهای مشترک دام و انسان است، تمهیداتی در این راستا اندیشیده شد.

احسان سلیمانی افزود: سازمان دامپزشکی و اداره کل متبوع در طول سال مانورهای پدافندی در مبارزه با بیماریها، حملات بیو تروریسم و موارد مشابه در مقاطع مختلف زمانی برگزار می کند.

وی بر ضرورت هوشیاری و پیش آمادگی در برابر تهدیدهای زیستی در حوزه تروریسم تاکیدکرد و گفت: باید در راستای تقویت راهبردهای هدفمند در حوزه پدافند غیر عامل زیستی در استان با شناسایی تهدیدها و مخاطرات، طرح های علمی ، فنی و عملی برای مدیریت  این موضوع  در نظر گرفته شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان لرستان بیان کرد: امروز این مانور با محوریت بیماری شاربن (سیاه زخم) مشترک انسان و دام در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری در پلدختر برگزارشد.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته عملیات مبارزه با این بیماری در مناطق مختلف شهرستان های استان از این بیماری پاک شده اند.

سلیمانی یادآورشد: به خاطر مسایل مربوط به سیل تدابیر پدافندی در مبارزه با بیماری شاربن این مانور امروز در پلدختر به صورت آزمایشی انجام شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه، در اجرای این مانور اکیپ های عملیات در مناطق عشایر جوزار دهستان پاعلم پلدخترمستقر شدند، افزود: ارگان ها و دستگاه های مربوطه در اجرای این مانور به عنوان معین با دامپزشکی همکاری داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.