به گزارش ایرنا احمد حسین فتایی روز سه شنبه با اعلام این خبرافزود:‌ اصلی ترین برنامه این هفته، آیین تجلیل از فعالان کتاب و نشر استان خواهد بود که با حضور نویسندگان، ناشران، مترجمان و دست‌اندرکاران چاپ، در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین دیدار نویسندگان، مولفان، مترجمان و فعالان عرصه کتاب استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد همزمان با بیست و هفتمین هفته کتاب انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب شهرستانی، دیدار با پیشکسوتان، بازدید از کتابفروشی‌ها و کتابسراهای مهم مرکز استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های نقد و بررسی، برگزاری مسابقات فرهنگی، آیین زنگ مطالعه و برگزاری مسابقه انشاءنویسی در مدارس و آموزشگاه‌ها از دیگر برنامه های این هفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ایستگاه نقاشی، اهدا کتاب به مراکز فرهنگی، رونمایی از تازه‌های نشر، مراسم عصری با شعر و مسابقه کاریکاتور با موضوع کتاب، همایش پیاده روی، مسابقه قصه نویسی، بازدید از انتشارات استانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در کانون های مساجد استان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی انجام می شود.

فتایی اظهار داشت:‌ همچنین جشن بزرگ"بهار مهربانی" با مشارکت برخی دستگاه‌های فرهنگی استان به دلیل تقارن هفته کتابخوانی با هفته  وحدت در یکی از بوستان‌های خرم آباد برگزار خواهد شد.

۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.