به گزارش خبرنگار ایرنا، شریف خسروی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در دفتر فرماندار، اظهار داشت: این نهاد فضای فیزیکی مناسبی دارد که باید با تقویت نیروهای انسانی و برنامه های پر محتوا نهایت استفاده را از این مکان برد.

وی با اشاره به استعدادهای فراوان هنری که در سلسله وجود دارد، عنوان کرد: بسیاری ازمردم شهرستان، مردمی اهل ادب، هنرمند و فرهیخته بوده و شایسته هرنوع کمک و تکریم هستند.

فرماندار سلسله با اشاره به لزوم اشراف اداره ارشاد اسلامی بر تمامی نهادهای فرهنگی شهرستان، خاطرنشان کرد: متاسفانه برغم این جایگاه، هیچ اقدام مناسبی در راستای فعالیت های فرهنگی از سوی این نهاد در شهرستان صورت نگرفته که این شایسته شهرستان هنرپرور سلسله نیست.

خسروی با تاکید بر اینکه اداره ارشاد باید متولی، راهبر و محور مباحث فرهنگی باشد، عنوان کرد: در توزیع اعتبارات توجه ویژه ای به دستگاههای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری و کتابخانه های عمومی شهرستان شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز  در این دیدار با قدردانی از نگاه ویژه فرماندار به بخش فرهنگ، اظهار داشت: برگزاری جشنواره نقش مهمی در حفظ آیین های بومی و محلی دارد که این موضوع یکی از برنامه های مورد تاکید استد.

احمد حسین فتایی با اشاره به ظرفیت های سلسله برای برگزاری جشنواره های فرهنگی افزود: به دلیل نگاه ویژه فرماندار و ظرفیت های خوب، جشنواره هایی در این شهرستان برگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به تخصیص کم اعتبارات استانی به کتابخانه و سالن آمفی تئاتر ارشاد شهرستان، عنوان کرد: سعی می کنیم با جابجایی تخصیص، رقم اعتبار این طرح را افزایش دهیم تا هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ایجاد سینما در شهرستان ها افزود: چند شهر لرستان  از جمله سلسله از این امکان فرهنگی بی بهره هستند که باید با همکاری شهرداری ها محقق شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.