به گزارش خبرآنلاین لرستان ،احمد حسین فتایی، به همراه مسئول حراست، روابط عمومی و یکی از کارشناسان فرهنگی اداره کل، با سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان دیدار کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این دیدار که مسئول بسیج هنرمندان و بسیج رسانه ای استان نیز در آن حضور داشتند، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و آغاز امامت حضرت صاحب الزمان(عج) بر جایگاه ویژه و مهم سپاه پاسداران در نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد، گفت: سپاه پاسداران از آغاز انقلاب به عنوان یکی از مهمترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، علاوه بر نقش نظامی در حوزه های مختلف دیگر از جمله حوزه فرهنگ و هنر نیز به خوبی ایفای نقش نموده وهمواره مایه افتخار ملت شریف ایران بوده است.

اجرای برنامه های فرهنگی و هنری با محوریت ارزش ها

وی ادامه داد:برگزاری و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری با محوریت ارزش های مورد تاکید و تایید جامعه اسلامی ایران، همواره مد نظر متولیان دلسوز فرهنگی قرار داشته و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این راستا برنامه های متعددی از جمله، جشنواره های مختلف هنری و فرهنگی منجمله سوگواره خوشنویسی، ویژه برنامه عید غدیر، برگزای پنج جشنواره با محوریت نماز و ... را به اجرا در آورده است.

فتایی تصریح کرد: بسیج هنرمندان یک ظرفیت بالقوه فرهنگی و هنری است که می توان در برگزاری برنامه های مختلف از توانمندی های آن بهره گرفت و خوشبختانه امروز بسیاری از هنرمندان مطرح استان افتخار بسیجی بودن را با خود همراه دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود خاطر نشان ساخت: در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و آرمان های انقلاب اسلامی، تعامل سازنده با بسیج هنرمندان را از اولویت های خود قرار داده ایم زیرا با این تعامل و همکاری می توان بسیاری از چالش های پیش روی فرهنگ و هنر را از مقابل برداشته و آرامش را به فضای فرهنگی هنری استان تزریق کرد.

فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز در این دیدار ضمن آرزوی موفقیت برای مجموعه کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: نگاه جناحی و تضارب آرا از ضروریات مهم هر جامعه ای است، اما محور قرار گرفتن این نوع نگاه در فعالیت های فرهنگی و هنری موجبات انحراف از مسیر انقلاب را فراهم می کند.

سردار مرتضی کشکولی افزود: انقلاب اسلامی از زمان شکل گیری تا به امروز، همواره در حال گسترش و تبدیل شدن به یک تمدن و گفتمان جهانی است و این نوع نگاه باید در فضای فرهنگی و هنری نیز وجود داشته باشد و در این صورت است که می توان ثمرات بزرگ و ماندگاری را از فعالیت های این حوزه به دست آورد.

وی تاکید کرد: فضای فرهنگی و هنری باید عاری از هرگونه نگاه سیاسی وجناحی خاص باشد و ما در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری خود در سپاه پاسداران، به دنبال تحقق این موضوع هستیم.

فرمانده سپاه استان لرستان سپس با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به حوزه فرهنگ و هنر، اظهار داشت: در آخرین دیدار فرماندهان سپاه کشور با حضرت آقا در هفته دفاع مقدس، ایشان فعالیت های سپاه در حوزه فرهنگ، اندیشه و کتاب را از افتخارات بزرگ این مجموعه انقلابی برشمردند که این نشان می دهد ما راه درست را در پیش گرفته ایم.

سردار کشکولی سپس اذعان داشت: ما به عنوان پاسداران حریم انقلاب اسلامی، به هیج وجه قصد دخالت در کار متولیان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر را نداریم و فقط هر زمانی که ببینیم انحرافی از مسیر انقلاب صورت گرفته، خود را ملزم به گوشزد کردن موضوع می دانیم تا آبروی نظام خدشه دار نشود.

همه ما باید خود را موظف به حرکت در مسیر پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانیم

وی ادامه داد: هر کسی با هر دیدگاهی و در هر مسئولیتی به شرط اینکه در مسیر آرمان های انقلاب حرکت کند، مورد حمایت همه ارکان نظام است و همه ما باید خود را موظف به حرکت در مسیر پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، آرمان های انقلاب و منویات مقام معظم رهبری(مدالظله العالی) بدانیم.

فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در پایان افزود: ما آمادگی داریم برای ترسیم فضای سالم فرهنگی و هنری استان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر متولیان این حوزه همکاری داشته و ظرفیت های خود را در اختیار آنان قرار دهیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1290414
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.