به گزارش روز یکشنبه ایرنا، فاطمه زهرا توکلی درجلسه ارتقا آگاهی حقوقی زوجین متقاضی فرزندخواندگی افزود:‌ کودکان آینده‌سازان این کشور هستند و متاسفانه  بخشی از این کودکان به دلایلی از نعمت پدر و مادر محروم می شوند که این فقدان، فیزیکی، معنوی و یا روانی است.

وی با اشاره به خدمات بهزیستی به کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست ادامه داد: در فاز اول نگهداری و مراقبت به منظور جلوگیری از ورود آسیب‌های جدی به این قشر مورد توجه قرار می گیرد چراکه نباید اجازه داد این کودکان به دلیل محرومیت از داشتن والدین، از امکانات و شرایط اولیه زندگی نیز محروم شوند.

وی بیان کرد: هشت مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودکان در استان فعال است که از این تعداد هفت مرکز به شکل غیردولتی و با مشارکت بخش خصوصی اداره می‌شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: یک مرکز دولتی موجود شیرخوارگاه است و ۵۴۰ کودک نیز نزد اقوام درجه یک و تحت عنوان امداد بگیر سازمان بهزیستی رصد و کمک می شوند.

توکلی عنوان کرد: با وجود تلاش تمامی مجموعه برای رشد کودکان بی سرپرست و بدسرپرست مراکز بهزیستی در شرایط مطلوب اما هیچ مرکزی با بهترین امکانات نمی‌تواند جایگزین خانواده باشد و خلا محبت پدر و مادر را برای کودکان جبران کند.

بهزیستی لرستان به واسطه تاسیس مراکز شبانه روزی میزبان ۱۱۷ کودک از بدو تولد تا ۱۷ سالگی است که از سال ۹۵ تا ۹۸ تعداد ۱۵۷ کودک در شیرخوارگاه بهزیستی پذیرش شدند و ۱۲۶ کودک از طریق مکانیسم فرزندخواندگی تحویل خانواده‌ها شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.