آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی الغدیر خرم آباد افزود:‌ این توطئه بزرگ برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی دنبال می شود.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول و تولد پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت:‌ باید در این مدت روی مشترکات مسلمانان تکیه کنیم و بدون دامن زدن به اختلافات، آنها را مهم جلوه ندهیم.

وی با حساسیت رهبری نسبت به مقوله وحدت امت اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: حفظ وحدت توصیه همیشگی رهبر فرزانه انقلاب است و نمونه این امر در پیام های کنگره حج بارز است.

دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی توطئه استکبار است

خطیب جمعه خرم آباد همچنین تصریح کرد: هفته وحدت از ابتکارات سرنوشت ساز و تاریخی امام راحل است که بسیاری از توطئه های استکبار جهانی را خنثی کرد.

آیت الله میرعمادی دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی مسلمانان را شیطنت استکبار دانست و گفت: ‌راه اندازی جنگ های نیابتی، مذهبی، قومی و قبیله ای و ایجاد گروههای تکفیری ترویستی همچون داعش، القاعده و النصره از نمونه های بارز این امر است.

وی ادامه داد: کشتار مسلمانان به دست یکدیگر در مناطق اسلامی همچون هند و پاکستان، تخریب اماکن مقدسه همچون بارگاه عسکریین و امامان مظلوم بقیع از دیگرتوطئه های استکبار است.

وی اضافه کرد: در این راستا اهانت به شخصیت های دینی و مذهبی از سوی تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی نیز صورت می گیرد.

تبعیت از ولایت و مقاومت ۲ سفارش پیامبر اسلام (ص) در نخستین نمازجمعه

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به فرارسیدن ۱۲ ربیع الاول سالروز نخستین نمازجمعه اسلام به امامت پیامبر (ص) افزود: ایشان در خطبه دوم نماز بر تبعیت از ولایت و مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن تاکید فرمودند.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد:‌ پیامبر اسلام تاکید کردند با تبعیت از خداوند و رسول، از دشمنان خدا غفلت نکنید و دراین راه استقامت و جهاد داشته باشید چراکه این ۲ مسلمانان و امت  اسلام را به سعادت و بالندگی می رسانند.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران نمونه بارزی از عمل به این سفارش پیامبر (ص) است که مردم با ایستادگی و تبعیت از ولایت به سعات رسیدند و عزت یافتند.

وی تاکید کرد: نماز جمعه از عنایات خداوند و مایه برکت زندگی، سبب آمرزش گناهان، نورانیت دل و محل تبیین وظایف مسلمین است که باید نسبت به آن توجه و اهتمام ویژه داشته باشیم.

پرهیز از اسراف و واردات بی رویه راه تحقق رونق تولید

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین با اشاره به سال رونق تولید گفت:‌هشت ماه از سال گذشته و باید پاسخ دهیم تا چه میزان برای این مهم تلاش کرده ایم.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: پرهیز از اسراف و واردات زاءد و بی رویه، تسهیل در امر تولید و سرمایه گذاری درآمدها در این راستا چهار راهکار تحقق نامگذاری سال است.

وی افزود: در مصرف انرژی و مراسم عزا و عروسی اسراف می شود و در زمینه واردات نیز قانون درستی وجود ندارد.

وی با انتقاد از واردات برنج و گندم در زمان برداشت این محصول گفت: نهادهای مخاطب تولیدگران باید کار این افراد را تسهیل کنند چراکه این امر ارتباطی به آمریکا و تحریم ندارد.

امام جمعه خرم آباد اضافه کرد: همچنین منابع، درآمد، ثروت ها و مالیات را باید در امر تولید سرمایه گذاری کنیم و دولت نیز درآمدهای خود را به این سمت سوق دهد.

کشاورزان لرستان در انتظار دریافت خسارت سیل

آیت الله میرعمادی همچنین با اشاره به وقوع سیل فروردین ماه لرستان گفت: باغُ مزارع؛ محصول و ماشین آلات کشاورزان در این حادثه آسیب دیده که برخی از این افراد موفق به دریافت بلاعوض و تسهیلات شدند.

وی با بیان اینکه کمک به کشاورزان کمک به رونق تولید است ادامه داد: اما عده ای تاکنون خسارت سیل را دریافت نکرده اند و در انتظار کمک مسوولان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.