به گزارش روز جمعه ایرنا، آیت الله سیداحمد میرعمادی در در جشن آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) با تشریح وظایف منتظران ظهور افزود: در طول تاریخ یا پیامبر در میان مردم بود و یا امام معصوم، اما پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) دورانی شروع شد که امام غایب از نظرها است اما مردم دوست‌دار و پیرو ایشان هستند.

وی با بیان اینکه غیبت حضرت مهدی(ع) به ۲ دوره صغری و کبری تقسیم شده است، اظهار داشت:‌ غیبت صغری امام زمان (عج)  ۷۰ سال به طول انجامید و پس از غیبت کبری آن حضرت شروع و همچنان ادامه دارد.

آیت‌الله میرعمادی با تاکید بر انتظار فرج اضافه کرد: شناخت حضرت مهدی(ع) و نایب ایشان وظیفه مهم منتظران است که خوشبختانه امروز مردم، مقام معظم رهبری را به عنوان نایب امام زمان(عج) به خوبی شناخته‌اند.

وی با بیان اینکه کسی که از مسیر ولایت خارج شود، در ضلالت و گمراهی بوده و شقی‌ترین انسان‌ها است، ادامه داد: محبت و مودت نسبت به حضرت مهدی(ع)ا دومین وظیفه منتظران است که این مهم نسبت به ایمه اطهار (ع) در قرآن نیز سفارش شده است.

وی آمادگی برای ظهور را از دیگر وظایف منتظران برشمرد و بیان کرد: باید دل  خود و  جامعه را برای حضور امام زمان مهیا کنیم.

آیت الله میرعمادی استعانت، استمداد و تمسک به امام زمان(عج) را از وظایف مهم منتظران دانست و گفت: از امام در حل مشکلات جامعه کمک بخواهیم چرا که ائمه‌اطهار واسطه فیض الهی هستند.

وی اظهار داشت:‌ دعا برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) دیگر وظیفه منتظران است و همچنین با امام(ع) و نایب ایشان عهد ببندیم و  پیمان شکنی نکنیم.

تاریخ شهادت امام حسن عسکری هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ قمری بوده که پس از ایشان حضرت مهدی (ع) به امامت رسیدند و مدتی بعد به حکمت الهی از نظرها غایب شدند و این غیبت همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.