اسد عبدالهی روز پنجشنبه  در بازدید از نمایشگاه جشنواره ملی اقوام ایران در باغ گلستان خرم آباد، بااشاره به فرهنگ غنی اقوام ایران و ظرفیت ویژه استان های مختلف کشور در حوزه صنایع دستی اظهار داشت: برگزاری این گونه آیین ها می تواند اقدامی موثر در راستای حمایت از فعالان حوزه صنایع دستی و همچنین باعث شادابی جامعه و آشنایی مردم با فرهنگ غنی اقوام مختلف ایران زمین باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در حاشیه این بازدید گفت: جشنواره ملی فرهنگ اقوام از ۱۶ آبان  به مدت پنج روز در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه فلک الافلاک در چهار بخش صنایع دستی، سیاه چادر، پخت غذاهای محلی و موسیقی برای بازدید عموم برپا شده است.

سید امین قاسمی افزود: در بخش های موسیقی، پخت غذاهای محلی و برپایی سیاه چادر شاهد حضور ۲۰ استان هستیم و در بخش صنایع دستی ۲۴ استان کشور حضور یافته اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به نمایشگاه تخصصی سنگ های قیمتی و زیورآلات سنتی در حاشیه این جشنواره گفت: در این بخش نیز ۲۵ استادکار نامی و برتر کشور در حوزه تراش سنگ های قیمتی و زیورآلات سنتی حضور دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.