سید امین قاسمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۲۵ استان برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند افزود: این استان‌ها از یک تا چهار بخش‌ جشنواره شرکت خواهند کردو در بخش موسیقی نیز بیش از ۱۵ استان آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

وی اظهار داشت: این جشنواره با هدف حفظ و تبلیغ سنت‌ها، ایجاد روحیه نشاط و شادی در بین مردم، معرفی فرهنگ اقوام مختلف و معرفی جادذبه ها و رونق گردشگری استان از ۱۶ تا ۲۰ آبان ماه در مجموعه فرهنگی- تاریخی قلعه فلک الافلاک خرم آباد برگزارمی شود.

وی بیان کرد: این جشنواره در بخش‌های صنایع دستی، سیاه چادر، پخت غذاهای محلی و اجرای موسیقی محلی  و حرکات موزون برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: برگزاری تور آشنا سازی فعالان، دفاتر خدمات گردشگری با ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری لرستان و نمایشگاه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی نیز از برنامه های جانبی این جشنواره است.

وی عنوان کرد: سیاه چادرهای عشایری برای پخت غذاهای محلی و نمایش آداب و سنن محلی، نمایشگاه تخصصی صنایع دستی و تراش سنگ های قیمتی با برند ملی در این جشنواره به نمایش گذاشته می شود.

قاسمی اظهار داشت: پوشش و لباس های محلی و سنتی هر استان نیز در سیاه چادرهای استان های مختلف نمایش داده می شود.

جشنواره فرهنگ ملی اقوام از شانزدهم آبان ماه به مدت ۵ روز در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه فلک الافلاک برپا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.