به گزارش خبرآنلاین لرستان ، همزمان با برگزاری هفتمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران، تفاهم نامه همکاریهای مشترک علمی، تحقیقاتی و پژوهشی را رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی و پروفسور اردوغان چیچک (دانشگاه حاجی بکتاش ولی کشور ترکیه) امضا کردند.

تقویت و گسترش دیپلماسی علمی بین المللی

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان بر تقویت و گسترش دیپلماسی علمی بین المللی به ویژه افزایش همکاریهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بین دانشگاههای کشور با دانشگاههای کشورهای اسلامی تأکید نمود.

وی گفت:«دانشگاه لرستان در راستای تقویت همکاریهای مشترک علمی با دانشگاههای سایر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی، گامهای خوبی برداشته است که باید این مسیر تقویت شود و تداوم داشته باشد».

 در نشست امضای تفاهم نامه مشترک که در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر محمد فیضیان و حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن کبود، مدیر گروه همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند و بر تقویت همکاریهای مختلف فرهنگی، علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بین دو کشور مسلمان ایران و ترکیه تأکید شد.

استقبال دانشگاه ترکیه از همکاریهای مشترک با دانشگاه لرستان

پروفسور اردوغان چیچک نیز از گسترش همکاریهای علمی، تحقیقاتی استقبال کرد و اعلام آمادگی کرد که دانشگاه حاجی بکتاش ولی کشور ترکیه از اینگونه همکاریهای مشترک حمایت می کند.

وی ابزار خرسندی کرد از اینکه توانسته است در هفتمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران که در دانشگاه لرستان برگزار شده است شرکت نماید.

پروفسور اردوغان چیچک گفت:«لرستان دارای تنوع زیستی و مستعد برای انجام تحقیقات و پژوهشهای متنوع در حوزه ماهیان و آبزیان است».

گفتنی است هفتمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران با همکاری دانشگاه لرستان و انجمن ماهی شناسی ایران در دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد.

تعداد 250 مقاله علمی از سراسر کشور برای دبیرخانه این کنفرانس فرستاده شد.

محورهای هفتمین کنفرانس ملی ماهی‌شناسی ایران:

ـ تنوع زیستی و حفاظت از ماهیان.

ـ بیوسیستماتیک و رده‌بندی ماهیان.

ـ زیست‌شناسی، بوم‌شناسی و جغرافیای زیستی ماهیان.

ـ ژنتیک، فیزیولوژی و تکوین ماهیان.

ـ تکثیر، پرورش و تغذیه ماهیان،

بهداشت، بیماری و انگلهای ماهیان.

ـ ماهی‌شناسی کاربردی.

ـ ماهی و ماهی‌شناسی در علوم دیگر.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1285148
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.