به گزارش ایرنا، اطهره نژادی روز پنجشنبه در کارگاه‌های تخصصی-آموزشی توان افزایی تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده منطقه غرب کشور  در سالن همایش های استانداری لرستان اظهار داشت: دولت ها به تنهایی قادر به رفع مشکلات جامعه نیستند وتوسعه پایدار ومتوازن هر کشوری در ابعاد مختلف نیازمند همکاری دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه اگر دولتها می توانستند همه کارها را به تنهایی انجام دهند امروز شاهد مدینه فاضله‌ بودیم، اظهار داشت: در دولت یازدهم پس از بررسی وضعیت تشکلهای زنان  یک هزار و ۷۰۰ سازمان مردم نهاد شناسایی شد که تنها حدود ۷۰۰ تشکل در این حوزه فعال بود.

معاون هماهنگی و برنامه ریزی در امور بانوان و خانواده کشور ادامه داد: یکی از سیاست های جدی در امور بانوان و خانواده توسعه مشارکت های اجتماعی زنان با موضوع هم افزایی و کارهای مشترک است.
نژادی افزود: در این راستا ۲ اولویت پروژه نویسی و تجهیز منابع مالی برای تشکل ها لحاظ شد و تشکل هاکه در دور اول نشست هاشرکت کرده بودند قرار بود همکاریهای شبکه ای شامل همکاریهای استانهای مختلف برای توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار ایجاد کنند.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی در امور زنان کشور با انتقاد از تک روی‌ها در ارسال پروژه ها بیان کرد:  هدف جامعه مدنی توان افزایی و مشارکت در عرصه‌ها است و در جامعه امروزی رقابت به معنای حذف دیگران، مفهومی ندارد.
نژادی اضافه کرد: این کارگاهها باید فرصتی برای تبادل بیشتر تجربیات و بالا بردن آموخته‌ها باشد. 
نژادی با اشاره به اینکه انتظار ما از جامعه مدنی این است که پایش و رصد بر کار دولتها را ادامه دهد، یادآورشد: نیازسنجی و مخاطب‌شناسی برای افرادی که در تشکل‌ها شرکت می‌کنند صورت گیرد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی در امور زنان کشور با بیان اینکه روح جامعه مدنی روح استقلال است نه وابستگی، و جامعه مدنی باید اعتماد، سرمایه و انسجام اجتماعی را افزایش دهد ، اظهار داشت: تشکل های مردم نهاد نباید  مافیایف چمدانی و سیاسی باشد.

وی تاکید کرد: این گونه تشکل های اجتماعی  به جامعه مدنی ضربه می زند و  مارا از هدفمان دور می‌سازد. 

همایش انجمن‎های مردم‎نهاد حوزه زنان غرب کشور در خرم‎آباد آغاز شد ه است.

به گزارش ایرنا، این همایش چهار روزه با برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی توان افزایی تشکل های اجتماعی زنان و خانواده منطقه غرب کشور با حضور ۱۷۵ سازمان مردم نهاد از استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان و لرستان در حال برگزاری است.

هدف از برگزاری این همایش، توان افزایی و تعامل سازمان های مردمی، ایجاد ارتباط و زمینه همکاری جامعه مدنی و دولت، شناسایی چالش های حوزه زنان عنوان شده است.

پروژه نویسی و تامین مالی منابع سازمان های مردم نهاد در ۶ کارگاه آموزشی به صورت ویژه در این چهار روز ارائه می شود.

۶۰ سازمان مردم نهاد از لرستان در این کارگاه ها حضور دارند، سند ارتقا و توسعه حوزه زنان و خانواده نیزدر این همایش رونمایی خواهد شد.

همایش سازمان های مردم نهاد زنان غرب کشور ۹ تا ۱۲ آبان در خرم آباد در حال برگزاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.