به گزارش ایرنا رضا میرزایی روز پنجشنبه با بیان اینکه در معمولان تجهیز کارگاه و امکانات فراهم و کار در حال انجام است افزود: اکنون، بدون اعتبار در حال ساخت دایک حفاظتی معمولان هستیم و اجرای این طرح مهم با ماشین آلات و منابع مالی پیمانکار در حال انجام است.

وی گفت: افرادی که خانه آنها در بستر سیلابی و حریم رودخانه قرار دارد مانع فعالیت مستمر دیواره سازی می شوند در حالیکه بنیاد مسکن به واحدهایی که در حریم رودخانه قرار دارند زمین معوض داده و این افراد باید در سریعترین زمان ممکن تخلیه کنند تا ساخت دایک حفاظتی سرعت بیشتری بگیرد.

وی افزود: مناسب ترین و اقتصادی ترین پروژه حفاظتی برای شهر معمولان، دایک حفاظتی با هسته مصالح رودخانه ای و پوشش ریپ رپ سنگی است که مهندس مشاور ذیصلاح آن را مطالعه و طراحی کرده است.

میرزایی بیان کرد: دیواره های سنگی ملاتی و بتونی یک جسم سخت هستند و در صورت زیرشویی و یا حتی اندکی نشست، می‌شکنند که در بستر رودخانه سقوط کرده و قابل ترمیم نیستند.

وی گفت: دایک حفاظتی با هسته مصالح رودخانه ای و پوشش ریپ رپ سنگی به علت انعطاف‌پذیری، در صورت نشست،نمی‌شکنند، به راحتی بعد از سیل قابل ترمیم بوده و هزینه ساخت آن هم کمتر از یک چهارم دیواره بتنی مسلح می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.