به گزارش ایرنا نخستین فرستنده تلویزیونی لرستان در سال  ۱۳۵۴
آغاز به کار نمود و در سال ۱۳۵۵ شبکه دوم به آن افزوده شد. از سال ۱۳۶۷ با افتتاح تلویزیون استان این واحد بطور منسجم فعالیت خود را در مرکز آغاز نمود. تا آن زمان ۲۳ ایستگاه تلویزیون در استان فعال بود.
واحد فرستنده نیز از سال ۱۳۷۱ شروع به توسعه پوشش تلویزیونی اف ام استان نمود.
گفتنی است که در اولین مرحله در لرستان با توجه به گسترش شهرها و مراکز بخشها و روستاها که دارای برق شده بودند در طرح آرایشی آنتن فرستنده ها برای بهبود پخش و دریافت تصاویر شبکه های سراسری بازنگری شد.
سیمای استانی (افلاک) در سال ۱۳۸۱ راه اندازی شده است و از نوزدهم بهمن ۱۳۹۶ با پخش ۲۴ ساعت برنامه در شبانه روز کار خود را ادامه می‌دهد.
عزت الله چنگایی یکی از قدیمی ترین پیشکسوتان صدا و سیمای لرستان است. وی در گفتگو با خبرنگار ایرنا از خاطرات آن روزها میگوید.
چنگایی اظهار داشت: تا دهه ۵۰ چیزی به نام‌تلویزیون در خرم‌ آباد نداشتیم و من در سال های حدود ۵۱ یا ۵۲ بود که برای اولین بار چشمم به جعبه جادویی در این شهر افتاد و هر زمان که پای ما به شهر های خوزستان می رسید ساعتهای زیادی را پشت شیشه مغازه ها به تماشای تلویزیون می ایستادم.
وی گفت: در آن سالها مسئولان حکومت شاهنشاهی می گفتند که در شهرهای کوهستانی نه قطار وارد میشود و نه تلویزیون که این مسئله منطقه لرستان را با چالش هایی مواجه کرده بود.
این پیشکسوت حوزه رسانه اظهار داشت: پس از ورود تلویزیون و در جریان جنگ تحمیلی با وجود محدودیت های فراوان و کمبود شدید تجهیزات، بچه های خبر با ابتکار خود موفق به تولید و مونتاژ موفق چند برنامه شدند که ادامه آن روند منتج به تولید برنامه برای همان سال شد.
وی افزود: حرکت آن سالها و بدنبال آن ایجاد شبکه استانی موجب از نشاط غرور و پویایی را در جامعه زمان خود بوجود آورده بود که همین امر موجب تولد نسل جدیدی شد که بعدها پیشتازان عرصه فرهنگ و هنر جامعه شدند.
لازم به ذکر است که شبکه افلاک لرستان سالانه متعهد به تولید یکهزار و ۵۰۰ ساعت برنامه برای مردم استان است که تا به حال و در ۶ماهه نخست موفق به تولید ۷۴۲ ساعت برنامه شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.