به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران افزود: در این راستا با توافق های انجام گرفته بانک های سپه و ملی به ترتیب ۱۵۰ و ۱۰۰ میلیاد تومان اختصاص می دهند.

وی اظهار داشت: معادل این رقم نیز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تقبل شده و چنانچه اعتبارات اختصاص یافته، پرداخت شود کار بازسازی این جاده روند بهتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بازسازی جاده خرم آباد - پلدختر ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تصریح کرد: قراردادفاز اول این طرح با بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان بسته شده اما تاکنون ۴۵ میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص یافته است.

استاندار لرستان گفت: جاده طراحی شده جدید هشت کیلومتر تونل دارد که ساخت آن هزینه بر است بنابراین باید اعتبارات تصویب شده، هرچه زودتر تخصیص یابد چراکه جاده فعلی در حد تردد محلی است.

خادمی افزود: تامین آب شرب و راه روستایی، احداث دیواره ساحلی و لایروبی رودخانه ها مشکلات اصلی مناطق سیل زده هستند که در تمامی این بخش ها اعتبارات جدید برای استان پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد:‌همچنین به تازگی ۱۱۴ میلیارد تومان برای زیرساخت های کشاورزی مناطق سیلزده شامل ایستگاههای پمپاژ و جاده های بین مزارع مصوب شده و لرستان در خصوص مبادله موافقتنامه و قراردادهای بازسازی سیل رتبه نخست را دارد.

وی اضافه کرد: نقاط پرخطر باید شناسایی شوند و فرمانداران و جهاد کشاورزی نسبت به شناسایی و تجهیز فضاهای خالی برای انبار هلال احمر در مواقع بحران احتمالی اقدام نمایند.

سیل فروردین ماه امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان به زیرساخت های لرستان خسارت زد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.