آیت الله سید احمد میرعمادی روز شنبه به مناسبت دهه وقف در دیدار مدیرو پرسنل اداره کل اوقاف لرستان در دفتر امام جمعه خرم آباد اظهار داشت:باید با ترویج و تببین اهداف وقف، این فرهنگ غنی و ریشه ای در اسلام تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی از ظرفیت عظیم وقف استفاده نمی کنیم اضافه کرد: بودجه و اعتبارات دولت در مقایسه با وقف ناچیز است و از ظرفیت وقف برای برطرف کردن مشکلات و مسایل دینی استفاده می شود.

آیت الله میرعمادی به فریضه وقف به عنوان مهم ترین سازوکار برای پیشرفت اسلام  تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید فعالیت های فرهنگی، تحقیق و پژوهشی و تبلیغی انجام شود و همچنین بعد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بازشناسی مسایل حکومتی وقف باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: آثار فعالیت های وقف باید معرفی شود و در حفظ و نگهداری موقوفات اقداماتی انجام شود .

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: هر چه نقش اوقاف و امور خیریه در حل مشکلات و چالش های اجتماعی پررنگ تر دیده شود گرایش به سنت حسنه وقف نیز در مردم تقویت می شود و باید هدایت و جهت دهی به سمت موقوفات مورد نیاز جامعه انجام شود.

وی افزود: اوقاف باید با دستگاه های دیگر تعامل داشته باشد و از موقوفات موجود استفاده کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان نیز اظهار داشت: سنت حسنه وقف از مسایل مهم جامعه است و در صورتی که موقوفات احیا شود لرستان جایگاه بهتری پیدا خواهد کرد.

سید محمد طباطبایی گفت: وقف ظرفیت خوبی است که می توان با استفاده از این ظرفیت بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد.

 پانزدهم تا بیست و پنجم آبان ماه به عنوان گرامیداشت دهه وقف نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.