به گزارش خبرآنلاین لرستان ، جعفر طولابی دقایقی پیش در جلسه ستاد مدیریت بحران در استانداری لرستان گفت:باتوجه به خسارات وارده به رودخانه خرم آباد و مشکلاتی پاکسازی و لایروبی آن، متاسفانه اگر در این ایام سیل دیگری رخ دهد وضعیت رودخانه شهر خرم آباد واقعاً نگران کننده خواهد بود.

وی افزود: در صورتیکه سیلی رخ دهد تبعاتی برای شهر خرم آباد و رودخانه این شهر در پی خواهد داشت که جا دارد مسئولین شهری در این زمینه تصریح در عملیات اجرایی را اقدام کنند.

برخی پروژه ها نیز شروع نشدند

طولابی ادامه داد: در این رابطه برخی پروژه های شهری آغاز شدند و در حال انجام کارند و برخی پروژه ها نیز شروع نشدند و موانعی بر سر راه طرحها وجود دارند.

فرماندار خرم آباد با بیان اینکه وجود منازل مسکونی در مسیر رودخانه کرگانه یکی از مشکلات جدی این رودخانه است اظهار داشت: ۱۶۷ واحد مسکونی در حریم رودخانه کرگانه وجود دارند که دستگاههای متولی این واحدها را تعیین تکلیف نکردند در حالیکه از قبل بنا بوده راه و شهرسازی استان،بنیاد مسکن و شهرداری اقداماتی در رابطه با این واحدها انجام نمایند.

جعفر طولابی بیان کرد: بجز حدود ۷ خانوار که ظاهراً در مسکن مهر اسکان داده شدند مابقی در معرض خطر سیلاب هستند که حل و فصل این مقدار واحدهای مسکونی می بایست جز اولویتها و ضرورتهای دستگاههای متولی قرار گیرد.

محورهای مواصلاتی روستایی در معرض خطر

فرماندار مرکز استان با اشاره به مشکلات حوزه روستایی شهرستان خرم آباد می افزاید: همه ابنیه و محورهای مواصلاتی روستایی شهرستان بصورت موقت راه اندازی شدند و درصورتیکه سیلاب مجددی رخ دهد محورهای مواصلاتی روستایی از بین می روند و قابل استفاده نخواهند بود.

وی در ادامه به ریزش و دانش در محورهای خرم آباد پرداخت و افزود: در جریان سیل گذشته ۳۵ مورد رانش و ریزش داشتیم که به دستگاههای متولی منعکس شده ، در این فصل نیز اگر سیلاب دیگری رخ دهد قطعاً ریزش و رانش بیشتری در خرم آباد خواهیم داشت.

تاکید بر آمادگی ادارات جهت مقابله با بحران

فرماندار خرم آباد در پایان گفت: پیشنهاد ما این است که ماشین آلات و تجهیزات ادارات مربوطه جهت پیشگیری و مقابله با خطر از هم اکنون آمادگی کامل را داشته باشند همچنین اماکن و فضاهای ادارات سطح شهرستان جهت اسکان اضطراری آمادگی لازم را داشته باشند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1281438
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.