بیژن مقدم بیرانوند روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: ۱۱هزار و ۸۰۰میلیارد ریال کل سهمیه ابلاغ شده به استان برای جبران خسارات ناشی از سیل بود، که در بخش مسکن پرداخت شده است.

وی افزود: بانک ملی با ۱۹ درصد پرداختی بیشترین سهم در پرداخت تسهیلات به سیلزدگان را دارد.

وی بیان کرد: بانک مسکن۱۷درصد، بانک صادرات ۱۳درصد، بانک سپه  ۱۱ درصد، بانک تجارت ۱۴درصد، بانک رفاه هفت درصد پرداخت تسهیلات در جایگاه های بعدی قرار دارند.

مقدم بیرانوند با اشاره به پرداخت تسهیلات ازدواج ادامه داد: وام قرض الحسنه ازدواج تنها تسهیلاتی است که از محل خودش پرداخت و هزینه می شود و باید همواره به آن توجه شود و این سیاست در دستور کار شورای بانک های استان است.

وی اضافه کرد: امسال کل اعتبار تسهیلات ازدواج لرستان ۸۷۰میلیارد تومان بود که ۸۵۰میلیارد تومان آن در اختیار بانک های دولتی است.

رییس شورای هماهنگی بانک های لرستان یادآور شد: امسال ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در استان پرداخت شده و اکنون نیز چهار هزار و ۳۰۳ نفر در صف انتظار می باشند.

مقدم بیرانوند گفت: ۵۵ درصد اعتبارات مصوب پرداخت شده، همچنین ۱۴۵میلیارد تومان کل اعتبار بانک ملی استان می باشد که ۱۲۸میلیارد یعنی ۸۸.۵ درصد اعتبارات پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از منابع استان در بانک های خصوصی می باشد و به دلیل اینکه سود بیشتری را پرداخت می کنند مردم جذب آنها می شوند.

وی اظهار داشت: بانک های دولتی و نیمه دولتی اگر منابع در استان را نتوانند جذب کنند قطعا ان منابع در استانی دیگر هزینه می شود.

وی افزود: بیشترین آمار چک برگشتی مربوط به ایران می باشد اما این آمار باتوجه به فراگیری قانون چک اکنون به شدت کاهش یافته است.

رئیس شورای هماهنگی بانک های لرستان با بیان اینکه عملکرد بانک های استان در بحث سیل مثبت ارزیابی می شود، بیان کرد: روحیه مطالبه گری در استان باید بالا رود همچنین رسانه قوی باعث توسعه استان می شود که باید خبرنگاران استان پیگیری این مطالبات باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.