رضا پرندوش روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد ۱۵۰ خانوار خانوار عشایری با جمعیت معادل حدود یک هزار نفر در بروجرد ثبت شده است ولی شناسایی های جدید نشان می دهد، تعداد خانوارهای عشایری بیشتر از این میزان به حدود ۷۰۰ خانوار هم می رسد.

وی افزود: با حساب ۷۰۰ خانوار عشایری در شهرستان بروجرد میزان جمعیت عشایر در این شهرستان به حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر می رسد.

مسئول دفتر امور عشایری بروجرد یادآور شد: این میزان جمعیت عشایر در واقع جمعیتی تولید کننده هستند که می توانند در اشتغال و رونق تولید این شهرستان ظرفیت مطلوبی باشند.

پرندوش اضافه کرد: توجه به جنبه تولید کنندگی خانوارهای عشایری بخصوص در سال رونق تولید باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، تا رسیدگی به مشکلات این قشر از جامعه در برنامه ریزی ها اولویت بیشتری بخشیده شود.

وی با اشاره به آغاز کوچ پاییزه  عشایر بیان کرد: عشایر شهرستان که در بهار و تابستان به مناطقی همچون ارتفاعات گرین، منطقه آبسرده، و محل مله تخت، کوچ کردهاند تا اواسط آبان ماه به مناطق گرمسیر کوچ می کنند.

۱۴ هزار خانوار عشایری لرستان وجود دارد که تعداد ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار کوچنده هستند و اکنون نیز کوچ پاییزه ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری مستقر در نقاط سردسیر استان لرستان آغاز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.