به گزارش ایرنا محمود ثمینی روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: اصحاب رسانه  در جهت توسعه استان با دلسوزی قلم می زنند.

وی گفت: نبض هر دستگاهی را روابط عمومی شکل می دهد و اصحاب رسانه به معنای واقعی بازوان روابط عمومی ها هستند لذا انتقادکردن رسانه  را به عنوان دوست تلقی می کنیم چراکه راه صحیح را گوشزد می کنند.

وی با اشاره به برگزاری و برپایی مواکب در مراسم اربعین حسینی(ع) در لرستان افزود: ۷۸هزارو ۸۶۰ نفر زائر از این استان برای اعزام به عتبات و عالیات در سامانه ثبت نام کردند که این آمار در سال گذشته ۲۷هزار نفر بود.

وی از افزایش سه برابری زائرین عتبات و عالیات امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ۲۸موکب استان در شهرهای کوت، سامرا، نجف و کربلا و ۱۷موکب در مرز و همچنین استان برپا بود که میزبان زوار گرامی را برعهده داشت.

ثمینی افزود: محدودیت هایی در زیرساخت های پدیرایی از زانران  وجود داشت که برای برطرف کردن آن تلاش کردیم و امیدواریم برای سال آینده نواقص به صورت کامل برطرف شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد زائرین لرستانی به کشور بازگشته اند گفت: چهار نفر از زائرین لرستانی ها در سفر اربعین جان خود را از دست داده که عمدتا براثر سوانح و موانع طبیعی بوده است.

مقدمات برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری در لرستان فراهم می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در ادامه گفت: طبق پیگیری های انجام شده تجهیزات مورد نیاز خبرنگاران در املاک تملیکی لرستان با قیمت مناسب در اختیار خبرنگاران قرار خواهد گرفت.

احمدحسین فتایی بیان کرد:  باید مقدمات دوره آموزشی خبرنگاری سطح یک تا چهار با همکاری دانشکده خبر ایرنا به میزبانی لرستان فراهم شود.

لرستان در هیچ شاخص های آسیب های اجتماعی رتبه نخست نیست

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان نیز در ادامه اظهار داشت: در برخی اخبار آماری بیان می شود که واقعیت ندارد و براساس آن منتقدان تحلیل می کنند.

قاسم ولیزاده گفت:  گاهی مواقع دادن اطلاعات نادرست سیمای استان را زیبا جلوه نمی دهد و متولیان نمی توانند در این راستا برنامه ریزی کنند.

وی افزود: همواره شاخص های استان را احصا می کنیم و آمادگی برای برطرف کردن مشکلات را داریم.

رویداد مهم فرهنگی حوزه زنان در لرستان برگزار می شود

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان اظهار داشت: در آبان ماه امسال شاهد رویداد مهم در حوزه زنان در لرستان خواهیم بود و ۱۷۵سازمان مردم نهاد از چهار استان غرب کشور حضور خواهند داشت.

ناهید پرویزپور گفت: کارگاه های چهارروزه برگزار و سند توسعه زنان که بیش از یک سال است شناسایی شده نهایی می شود.

وی بیان کرد: گام هایی مثبتی را برخواهیم داشت که در این راستا برنامه بانوی آب با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در لرستان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در راستای تحکیم بنیاد خانواده دولت همواره تاکید داشته و در استان با نگاه تقویتی و تاکید بر رقابت سالم پیگیری می شود.

وی افزود: این شعار دولت در استان تحقق یافته است و بحث مشارکت ۳۰درصد زنان را تبعیض مثبت می دانیم و به دنبال شایسته سالاری هستیم و در انتصابات بانوان رتبه هفتم کشور را در اختیار داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.