رئیس اداره تعاون، کار ور فاه اجتماعی شهرستان بروجرد،  روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تسهیلات اشتغال روستایی به عنوان یکی از راهکارهای دولت برای ایجاد اشتغال طی سال های اخیر به اجرا گذاشته شده است و در این خصوص تا کنون به میزان، ۲۸۹ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال تسهیلات به ۴۱۶ طرح در بخش های مختلف دستگاه های اجرایی و نهادهای حمایتی پرداخت شده است.

عبدالعلی گیوه کی افزود: تسهیلات اشتغال روستایی در بخش دستگاه های اجرایی تعداد ۱۰۳ طرح با مبلغ ۱۴۹ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال و در بخش دستگاه های حمایتی شامل کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید در مجموع تعداد ۳۱۳ طرح با مبلغ پرداخت، ۱۴۹ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال است.

گیوه کی اظهارداشت: در حوزه نهادهای حمایتی ، تسهیلات اشتغال روستایی برای ۳۴۷ نفر اشتغالزایی در پی داشته است.

رئیس اداره تعاون، کار ور فاه اجتماعی شهرستان بروجرد بیان کرد: در بخش تسهیلات اشتغال روستایی بنیاد شهید به تعداد ۱۹۳ طرح ، مبلغ ۹۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با قابلیت اشتغالزایی ۱۹۵ نفر ، پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در حوزه نهاد حمایتی بهزیستی نیز، به تعداد ۳۸ طرح مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده که از اشتغالزایی برای ۴۰ نفر برخوردار بوده است.

گیوه کی یادآور شد: تسهیلات اشتغال روستایی در نهاد حمایتی کمیته امداد به تعداد ۸۲ طرح با مبلغ ۳۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برای ۱۱۲ نفر اشتغال زایی شده است.

تسهیلات اشتغال روستایی از جمله راهکارهای پیشنهادی دولت طی چند سال اخیر است که به منظور حفظ و پایداری اشتغال در روستاها به اجرا گذاشته شده است تا بتوان علاوه بر حفظ جنبه تولید کنندگی روستاها به حفظ جمعیت و پیشگیری از مهاجرت روستاها به شهرها شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.