دکتر علی فرهادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پرداخت مطالبات پرسنل، مشکلی بزرگی بود که با پیگیری های انجام شده این دانشگاه در چند ماه اخیر تا حدودی حل و لرستان به استان های پیشرو تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این اقدامات در سطح دانشگاه علوم پزشکی استان بی سابقه است و تلاش می شود که این روند ادامه داشته باشد.

فرهادی با اشاره به تامین و وارد شدن تجهیزات علوم پزشکی در این دانشگاه بیان کرد: در این راستا مجوز خرید دستگاه ام آر آی بیمارستان آیت الله بروجردی و سی تی اسکن دوم بیمارستان عشایر خرم آباد صادر شده است.

وی اظهار داشت: همچنین مراکز غربالگری سرطان در استان به زودی راه اندازی می شود و تجهیزات این بخش ها نیز در حال آماده شدن است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیمارستان های ۲۵۰ تختی شهرستان های کوهدشت و دورود ۲ طرح کلیدی این دانشگاه هستند که بیمارستان کوهدشت با استفاده از تسهیلات بانکی  و با پیشرفت ۲۴ و بیمارستان دورود با ۱۰ درصد پیشرفت در حال انجام هستند.

وی افزود: اکنون ۳۴۲ تخت خصوصی، ۱۱۴ تخت آی سی یو، ۵۹ تخت ان آی سی یو، ۹۶ تخت سی سی یو، ۱۴ تخت پی ای سی یو در استان وجود دارد.

اکنون ۶۳ پایگاه اورژانس ، ۱۴۵ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در استان آماده ارایه خدمات به مردم استان هستند , ۷۰۰ خانه بهداشت در لرستان ارائه خدمت می کنند و تعداد درمانگاه های استان از ۳۵ مورد به ۱۸۰ مرکز شهری و روستایی افزایش یافته است.

۳۷ رشته پزشکی، چهار رشته تخصصی جراحی، بیهوشی، داخلی و اطفال ، ۱۴ رشته کارشناسی ارشد، پنج رشته دکتری تخصصی (PHD)، دندانپزشکی ، پزشکی و داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان دانشجو پذیرش می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.