به گزارش روز یکشنبه ایرنا، زینب محمدخانی بیان کرد: با واکسناسیون ها و اقدامات بهداشتی به موقع تلاش های خوبی در زمینه نگهداری طیور به ویژه طیور بومی در استان شده است.

وی در خصوص بیماریهای طیور لرستان ادامه داد:‌ بر خلاف استان های همجوار، در زمینه آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان تاکنون  هیچگونه موردی در این استان گزارش نشده است.

محمدخانی افزود: موارد کمی نسبت به سایر نقاط کشور از بیماری نیوکاسل در استان مشاهده شد که با حمایت سازمان دامپزشکی، برای نخستین بار طرح مبارزه با این بیماری در استان انجام شد.

وی با بیان اینکه طرح واکسناسیون طیور بومی استان علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان در حال انجام است، اظهار داشت:در این راستا طیور بومی باید ثبت سامانه جغرافیایی استان شوندو تمام آمار و اطلاعات طیور استان در آن  جمع بندی می شود.

محمدخانی بیان کرد: در این راستا موازی با واکسناسیون دام ها در سطح روستاها، واکسناسیون طیور نیز در حال انجام است و تلاش می شود که در مدت یک ماه این طرح تکمیل شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، تصریح کرد: در قالب این طرح بالغ بر ۲میلیون و ۸۰ هزار قطعه طیور در لرستان واکسیناسیون خواهند شد که تا کنون حدود ۹۰۰ هزار قطعه در استان واکسینه شده است.

وی افزود: دراین طرح، روستائیان باید ضمن تشنگی دادن به طیور به مدت ۸ساعت ،همکاری لازم را با اکیپ های مایه کوبی دامپزشکی داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.