در اطلاعیه اداره کل هواشناسی لرستان آمده است: زمان شروع فعالیت این سامانه از ظهر یکشنبه ۹۸/۷/۲۸ و پایان آن چهارشنبه مورخ ۹۸/۸/۱ است.
همچنین نوع مخاطره این سامانه ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر کاهش دماهای روزانه بوده و همه نقاط استان به ویژه شهرهای الشتر، نورآباد، بروجرد، الیگودرز، دورود، شول آباد، سپیددشت و تا حدودی خرم آباد و شمال کوهدشت را تحت تاثیر قرار می دهد.
بیشینه مقدار بارش این سامانه در اغلب نقاط بین ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر ولی با توجه به ماهیت بارش های رگباری در برخی نقاط بیش از ۲۰ میلیمتر خواهد بود.
احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها، صاعقه، مه آلود شدن جادههای کوهستانی به همراه کاهش دید، وزش تند بادهای لحظه ای از اثرات احتمالی این سامانه ذکر شده است.
شایان ذکر است بارش های فراگیر در ساعات بعدازظهر و شب محتمل تر می باشد.
سازمان هواشناسی لرستان به ارگانهای مربوطه توصیه کرده که تمهیدات لازم را برای تسریع در برداشت محصولات کشاورزی، احتیاط در رانندگی با توجه به لغزندگی جاده ها، عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، کاهش خسارات احتمالی ناشی از رگبار و رعد و برق و نیز احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدید به‌ خصوص شکستن سرشاخه های درختان و همچنین سقوط اجسام بکار گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.