به گزارش خبرآنلاین لرستان ،علیرضا احمدوندی با اعلام این خبر گفت: سطح زیر کشت باغات سیب استان لرستان ۵ هزار هکتار می‌باشد که از این سطح ۳۷۰۰ هکتار بارور و مابقی به صورت نهال می باشد.

وی متوسط برداشت سیب در استان لرستان را ۱۷ تن در هکتار و در باغات شهرستان بروجرد را ۲۰ تن در هکتار اعلام کرد و تصریح نمود: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم مناسب ۱۹۰۰ هکتار از باغات سیب استان در بروجرد قرار دارند و با رکوردگیری سال جاری در بعضی از باغات این شهرستان تا ۱۴۲ تن در هکتار نیز سیب برداشت شده است و استان لرستان این پتانسیل را دارد که افزایش عملکرد در سطح باغات را داشته باشد.

لرستان از نظر سطح زیر کشت محصول سیب دارای رتبه یازدهم کشور را دارد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد ؛ لرستان از نظر سطح زیر کشت محصول سیب دارای رتبه یازدهم کشور و از نظر تولید دارای جایگاه پانزدهم می باشد و با ثمردهی بیش از هزار و ۳۰۰ هکتار باغات جوان در استان لرستان پیش بینی می شود تا ۳ سال آینده میزان تولید سیب در استان لرستان به بیش از ۹۰ هزار تن برسد.

شایان ذکر است سیب تولیدی در استان لرستان به ویژه در شهرستان بروجرد از رنگ ، بو ، طعم، آبدار بودن، ظاهری بازار پسند و مزه فوق العاده ای برخوردار است

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1275590
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.