به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی روز چهارشنبه در یکصدمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت:  پیاده روی اربعین به مرکز قدرت نمایی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) مبدل شده و دشمنان اسلام و ایران اسلامی را به هراس انداخته است.

وی، اربعین را رسانه پر قدرت عاشورا و زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) عنوان کرد و افزود: دشمنان به قدرت اربعین پی برده اند و از همین روی هر ساله با نقشه های گوناگون به دنبال تحت الشعاع قرار دادن پیاده روی عظیم اربعین هستند که البته همواره شکست خورده و همین اقدامات آنان بر شکوه و عظمت این روز و مراسمات آن افزوده است.

 نماینده ولی فقیه در لرستان و رییس شورای فرهنگ عمومی استان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر نقش ویژه فرهنگ تاکید کرده و آن را را پایه و اساس همه فعالیت ها می دانند و همین موضوع به خوبی جایگاه ویژه شورای فرهنگ عمومی را ترسیم می کند.

آیت الله میرعمادی همچنین افزود: شهرداری باید همزمان با ۱۴ آبان ماه، روز بزرگداشت فرهنگ عمومی، نسبت به فضا سازی متناسب با این روز در سطح شهر اقدام نموده و صدا و سیما و رسانه ها نیز برنامه ها و اقدامات ویژه ای را برای این مناسبت طراحی و اجرا کنند.

وی گفت: یکی از رسالت های سنگین این شورا، تقویت کانون خانواده است که امروز نیازمند ورود جدی شورای فرهنگ عمومی به مسائل این حوزه هستیم تا بتوان چالش های موجود را رفع و آرامش را به کانون خانواده ها بازگرداند.

وی ادامه داد: نبود زبان مشترک بین والدین و فرزندان، بالا رفتن سن ازدواج، افزایش میزان طلاق، نبود تفاهم بین زوجین، تغییر در نحوه انتخاب همسر، اعتیاد در بین خانواده ها به خصوص کودکان و نوجوانان، خشونت در خانواده، خیانت و بی اعتمادی، رواج دروغ در بین زوجین و فرار از کانون گرم خانواده و منزل مهمترین چالش هایی است که کانون خانواده ها را تهدید کرده است.

آیت الله میر عمادی گفت: سیاست های کلی تقویت و تحکیم کانون خانواده توسط مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به سران سه قوه ابلاغ گردیده و اعضای شورا می بایست برای حضور در جلسه بعدی ، این سیاست ها را مطالعه و برنامه های خود را برای اجرای آن در استان ارائه نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.