به گزارش ایرنا، منصور غلامی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح طرح های دانشگاه لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: در دیدار مقام معظم رهبری ایشان از وضعیت علمی کشور رضایت داشتند و تاکید کردند که نباید شتاب علمی کشور کاهش یابد.

وی با بیان اینکه امسال وضعیت رشد علمی و برون دادهای علمی کشور خوب است، افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان بر این نکته اشاره داشتند که نگذارید برخی با بد دلی در محیط علمی ایجاد نا امیدی کنند و دستاوردها را زیر سوال ببرند چرا که این مهم بخش علمی و جوانان را  نا امید می کند و این خطرناک است.
وزیر علوم اظهارداشت: در راستای ارزش گذاری و پیشرفت رشد علمی کشور تلاش می شود و در بخش فناوری و تولید ثروت دانش فناوری را مورد توجه قرار داده‌ایم. 
وی اضافه کرد: پارکهای علم و فناوری در دانشگاه ها و خارج از محیط دانشگاهی را مورد حمایت قرار داده‌ایم و این بخشی از حمایت وزارت علوم از این مراکز است.
غلامی تاکید کرد: در حال حاضر در کشور ۱۹۷ مرکز رشد در دانشگاهها و بیش از ۴۳پارک فعال هستند که بیشتر آنها درحوزه وزارت علوم و تحقیقات و فناوری کار می کنند.

وی ادامه داد: پارکهایی دیگر نیز در حوزه وزارت بهداشت و فناوری ریاست جمهوری فعالیت دارند که بخشی از تحقیقات و رشد علمی را پیگیری می کنند. 
وی اظهار داشت: رشد علمی کشورمان همزمان با رشد سایر کشورها است و شتاب رشد علمی در دنیا متوقف نشده است.

غلامی گفت: در لرستان مجوز صندوق پژوهش و فناوری صادر شده و امروز این صندوق افتتاح شد که این مهم یکی از زمینه های مهم و ضروری برای حمایت از شرکت ها است.
وی بیان کرد: صندوق پژوهش و فناوری لرستان باید حمایت شود، و وزارت علوم در کل جزو مجموعه صندوق است و به رونق صندوق ها کمک می کند.

۷۲۷۳/۷۲۷۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.