به گزارش ایرنا گودرز امیری روز سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی افزود: لوله های موقتی برای این روستاها تهیه و جانمایی شده که احتمال آسیب آنها با بارندگی های

مجدد وجود دارد.

وی با اشاره به خسارت ۱۴۶ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت های روستایی لرستان تصریح کرد: همچنین ۲۰ روستا در معرض خطر رانش زمین قرار دارند.

وی ادامه داد: در بخش مسکن، ۴۶ هزار و ۶۰۰ واحد ارزیابی و ۳۵ هزار واحد خسارت دیده به بانک ها معرفی شدند که تشکیل این تعداد پرونده در مدت چهار ماه یک رکورد است.

امیری گفت: ۲۰ هزار واحد تعمیری و ۱۳ هزار احداثی  هستند و ۲ هزار واحد تجاری و صنفی نیز بر اصر سیل متضرر  شده اند.

وی با اشاره به اتمام  تعمیر ۱۸ هزار واحد اضافه کرد: ۱۱ هزار واحد در حال احداث است و تاکنون یکهزار و ۵۰۰ واحد بهره برداری شده است.

 وی گفت: در مجموع یکهزار و ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات مسکن  و ۳۳۰ میلیارد تومان بلاعوض برای لرستان در این بخش لحاظ شده که تاکنون ۷۴۰  میلیارد تومان وام و ۱۸۹ میلیارد تومان بلاعوض  به مرم پرداخت شده است.

به گفته وی هشت هزار بسته لوازم خانگی نیز با کمک ستاد اجرایی فرمان امام وهلال احمر توزیع شد.

۷۵۰ میلیارد تومان خسارت زیرساختهای کشاورزی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: تاکنون ۳۰ هزار و ۸۰۰ پرونده خسارت کشاورزی در سامانه سجاد ثبت شده  و از مجموع  ۲۷۰ میلیارد تومان وام و ۲۹۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض این حوزه تاکنون  ۵۰ درصد  تخصیص یافته است.

امیری ادامه داد: ۷۵۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت کشاورزی  لرستان وارد شده که برخی از آنها به صورت موقت برقرار است اما اعتباری در این راستا اختصاص نیافته است.

سیل ۲۵۰۰ کیلومتر جاده لرستان را متضرر کرد

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راههای لرستان بر اثر سیل آسیب دیده بیان کرد:  از مجموع ۷۰۰ دستگاه پل تخریبی تا کنون  بیش از یکهزار و ۲۰۰ متر پل غیرفلزی احداث شده است.

وی با بیان اینکه ۳۳۰ میلیارد تومان  خسارت جبران سیل به راه و راهداری اختصاص داده شد ادامه داد: فاز اول جاده خرم آباد – پلدختر با ۴۷.۵ کیلومتر و ۲۵۰ میلیارد تومان و ابلاغ ۵۲ میلیارد تومان از این رقم  به قرارگاه  سازندگی خاتم الانبیا واگذار شد.

امیری خسارت سیل به راههای لرستان را ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: سازمان برنامه و بودجه نیز نسبت به تزریق ۲۲۰ میلیارد تومان به این طرح قول مساعد داده بود که تاکنون محقق نشده است.

۷۲۶۹/۶۰۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.