به گزارش ایرنا آیین رونمایی از کتاب "گنجینه آب لرستان" نوشته عطا حسن پور و رضا میرزایی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این آیین گفت: فقدان منابع علمی پیرامون ظرفیت های تاریخی لرستان یکی از مهمترین دغدغه های مجریان فرهنگ، دانشگاهیان و پژوهشگران استان بوده و بسیار خرسندیم که امروز به همت محققان استان، یک منبع علمی و پژوهشی متقن در خصوص سازه ها و بناهای آبی لرستان، رونمایی می شود.

احمد حسین فتایی تصریح کرد: لرستان سرزمینی با تاریخ پربار اما در برخی موضوعات ناگفته است و این اثر نخستین کتاب در حوزه باستان شناسی آب در کشور به شمار می آید که می تواند نیاز علاقه‌‎مندان به مطالعه ی سازه ها و بناهای آبی لرستان را مرتفع سازد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز در این مراسم اظهار داشت: هر زمان که بناها و سازه های تاریخی لرستان از جمله سازه های آبی که در این کتاب بدان پرداخته شده، را تحلیل می کنیم به هویت و تمدن مردم این دیار پی می بریم.

گودرز امیری تصریح کرد: اینگونه مطالعات علاوه بر جنبه های تاریخی می تواند در زمینه ی مهندسی مصرف آب و انرژی هم بسیار مفید واقع شود.

کتاب "گنجینه آب لرستان" شامل ۲۵ فصل است که به معرفی و تحلیل ۱۵۰ سازه و بنای آبی لرستان از دیدگاه های باستان شناسی، مردم شناسی، زمین شناسی و آب شناسی می پردازد.

۳۲۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.