به گزارش ایرنا، محمد خسروی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی روحانیون ویژه پیاده روی اربعین بیان کرد: تعداد زائران پیاده روی اربعین در کشور به بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می رسد و سال قبل یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در پیاده روی اربعین شرکت کردند.

وی با تاکید بر اینکه پیاده روی اربعین ۵ سال است که در کشور ما به شکل امروز نهادینه شد، افزود: در سال اول ۱۳۰ هزار نفر به پیاده روی اربعین رفتند و امسال بالای ۳ میلیون نفر در این سفر معنوی شرکت می کنند.

وی اضافه کرد: مرزها و شهرهای ما به طور کامل در امنیت هستند و  مرز خسروی هم از دیروز باز شد و هر روز بر شور حضور زائران اربعین حسینی افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه مرز خروجی زائران لرستان مرز مهران است، یادآور شد: زیرساخت های خوبی در این مرز تدارک دیده شده ۹۶ گیت خروجی فقط برای زائران اربعین ایجاد شده تا مردم بدون مشکل و در آرامش سفر خود را انجام دهند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان با انتقاد از کم توجهی ها نسبت به طرح «نایب الشهید» در پیاده روی اربعین اظهار داشت: در بحث نایب الشهدا قدمی برداشته نشد،  هرکسی در هر محله و روستایی هست عکس شهدای خود را با اسم چاپ کنند و در مسیر پیاده روی اربعین به زائران بدهند تا به نیابت از شهدای ارزشمند ما به زیارت بروند.

خسروی با اشاره به اینکه افراد به صورتی گروهی و شبه کاروانی به پیاده روی اربعین بروند و یک روحانی در این جمع ها لیدر و راهبر افراد بشود، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۸ موکب فعال در عراق داریم که پذیرای روحانیون، زائران و مبلغان است.

۷۲۷۴/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.