به گزارش خبرآنلاین لرستان،دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان در جلسه شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان، گفت:«در موضوع مدیریت سبز، باید از تجربیات دانشگاههای موفق در این زمینه استفاده نموده و همچنین از طرحهای تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط با مدیریت سبز، حمایت می کنیم».

دکتر عزیزی در این جلسه که در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان تشکیل شد، بیان کرد:«صرفه جویی در مصرف منابع انرژی و توجه به اصلاح الگوی مصرف، از جمله اهداف مهم مدیریت سبز است.

تقویت و ارتقای شاخصهای ذیل مدیریت سبز صورت گرفته است

وی بیان کرد: اقدامات خوبی در دانشگاه لرستان در راستای تقویت و ارتقای شاخصهای ذیل مدیریت سبز صورت گرفته است اما باید اینگونه اقدامات را بیشتر کرد و مبنا را هم استفاده از نقطه نظرات متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی بگذاریم که خود، اهمیت دادن به خرد جمعی است.

رئیس دانشگاه لرستان، افزود:«یکی از اقدامات خوبی که در راستای مدیریت سبز صورت گرفته است باغهای متنوعی است که در مجموع با وسعت ۱۶ هکتار در دانشگاه لرستان ایجاد شده است و درختانی که در این باغها کاشت شده اند از نوع درختان سازگار با اقلیم منطقه هستند».

دکتر خسرو عزیزی، تصریح کرد:«همچنین باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که از انرژی خورشیدی در رابطه با تولید برق استفاده شود».

دکتر عزیزی، گفت:«یکی دیگر از اقدامات زیرساختی مهمی که در دانشگاه لرستان انجام شده است اتصال شبکه آب شرب شهر به دانشگاه لرستان است و همچنین در سالهای قبل، توانستیم سوخت مصرفی داخل دانشگاه را که از نوع گازوئیل بود به سوخت گاز تبدیل کنیم».

وی، توضیح داد:دانشگاه باید مغز متفکر یک جامعه و الگوی جامعه از هر نظر باشد».

در نظام رتبه بندی دانشگاهها فقط تعداد مقالات ملاک نیست

دکتر خسرو عزیزی، تأکید کرد:در نظام رتبه بندی دانشگاهها فقط تعداد مقالات ملاک نیست بلکه متغیر و شاخصهای ذیل مدیریت سبز هم به شاخصهای رتبه بندی دانشگاهها افزوده شده اند».

رئیس دانشگاه لرستان، تصریح کرد:«از نوآوریهای علمی در این زمینه استقبال می کنیم؛ همچنین طرحها و پژوهشهای کاربردی در زمینه ارتقای شاخصهای مدیریت سبز را باید تقویت کرد و گسترش داد».

دکتر عزیزی، اظهار کرد:«مدیریت سبز و توجه به شاخصهای صیانت از محیط زیست و توسعه پایدار محلی و منطقه ای، یک موضوع مهم در راستای پیشرفت همه جانبه جامعه است».  

گفتنی است حاضران در این جلسه، پیشنهادات و دیدگاههای خود را درباره موضوع «مدیریت سبز»، بیان کردند.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1270999
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.