به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری لرستان سید موسی خادمی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح اظهار داشت:یکی از مهمترین ارگان‌ها در نظام جمهوری اسلامی نیروی انتظامی است چراکه وظیفه تامین مهمترین و حیاتی‌ترین لازمه زندگی بشر یعنی امنیت را بر عهده دارد.

وی گفت: نظم و امنیت پایه اصلی تشکیل دهنده زندگی اجتماعی است و زمانی که امنیت نباشد وجود آن احساس می‌شود اما وقتی که برقرار باشد برای همه مجهول می‌ماند.

وی افزود: یکی از دلایل عبادت خداوند رهایی انسان از خوف، تهدیدات، گرسنگی و فقر است از این‌رو در ادبیات امنیتی از این دو گزاره تحت عنوان امنیت اقتصادی یاد می‌شود.

خادمی ادامه داد: در همه جوامع ثابت شده که اگر امنیت نباشد توسعه در آن جامعه شکل نخواهد گرفت و نیروی انتظامی در کنار دیگر نیروهای نظامی، امنیتی و قضایی کشور یکی از ابزارهای اصلی تامین امنیت به شمار می‌آید بنابراین برای جامعه و مردم ارزشمند هستند.

وی نیروی انتظامی را دارای شرایط لازم برای برقراری نظم و امنیت در کشور به ویژه لرستان برشمرد و افزود: این نیرو باید مقتدر و در دل خود قدرت داشته باشد و به معنی ظاهری و به لحاظ تجهیزات نیروی انسانی، قدرت واکنش و ضربه زدن در مقابل دشمنان، مجرمان و متخلفان مشت محکم ملت باشد.

خادمی ادامه داد: علاوه‌ بر قدرت، نیروی انتظامی باید اقتدار نیز داشته باشد به‌عبارتی در دل مردم حکومت کرده و جلب اعتماد کند.

وی افزود: نیروی انتظامی همچنان که در مقابل اخلالگران نظم و متخلفان  مشت آهنین نظام است، اعتماد در کنار اقتدار مجموعه را تکمیل خواهد کرد.

وی بیان کرد: به دلیل گستردگی وظایف این نیرو، هوشمند سازی از ضروریات  نیروی انتظامی است چراکه اگر جرائم و ابزارها تغییر کند، نیروی انتظامی نیز باید به جدیدترین فناوری و دانش روز  تجهیز شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: لرستان دارای ظرفیت گردشگری است و گردشگران در سفر به مناطق استان باید احساس امنیت داشته باشند همچنین داشتن امنیت باعث جذب سرمایه‌گذاران نیز خواهد شد.

۳۲۱۰/۶۰۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.