مقداد صارمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور توسعه رونق کشاورزی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، رونق تولید و استفاده بهینه از امکانات موجود روستاهای خالی از سکنه این بخش احیا خواهند شد.

وی اظهارداشت: این روستاها شامل کمره سفلی، کمره گودرزی، چغابل و مجید آباد " قلعه نو" که از حدود ۳۰ سال ژیش تا کنون به دلایل مختلف خالی از سکنه شده اند احیا میشوند.

بخشدار اشترینان بیان کرد: روستای چغابل به دلیل موقعیت آب و هوایی مطلوب و نیز برخوردار بودن از حدود ۴۰۰ هکتار زمین زراعی مستعد دارای موقعیت مناسبی برای توسعه رونق صنعت، کشاورزی و دامداری است.

صارمی اضافه کرد: روستای مجید آباد " قلعه نو" نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب برای توسعه صنعت بوم گردی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تلاش خواهد شد با پیگیری دستگاههای خدمات رسان آب و برق در مرحله اول و گاز و مخابرات در مرحله دوم بستر لازم برای احیا این روستاها صورت گیرد. 

بخشدار اشترینان ادامه داد: برای مهاجرت مجدد روستاییان از شهر به روستا به ویژه در روستای چغابل تاکنون بسیاری از روستاییان ساکن شهر اعلام آمادگی نموده اند.

وی مجموع روستاهای بخش اشترینان بروجرد را ۳۹ روستا عنوان کرد و گفت: با احیا این چهار روستا تعداد روستاهای بخش به ۴۳ روستا افزایش خواهد یافت.

صارمی با اشاره به برداشت غیرمجاز آب از چاه‌های شمال اشترینان توسط کشاورزان غیربومی تاکید کرد: برخی از این بهره برداران برای ۲ هکتار زمین کشاورزی به میزان ۱۵ هکتار از منابع آبی اقدام به برداشت غیرمجاز و استفاده از آبیاری قطره ای و بارانی در سطح وسیع می کنند که با توجه به کاشت محصولات آب دوست و کمبود آب در منطقه  مشکلاتی را ایجاد نموده اند.

  وی بیان کرد: همچنین برداشت غیر مجاز آب توسط سفره‌خانه‌های سنتی مسیر گردشگری ونایی موجب ایجاد تنش در روستاهای پایین دست شده است.

بخشدار اشترینان از لایروبی انهار درجه یک تا ۴ در اشترینان خبر داد و افزود: با لایروبی نهرها در فصول بهار و تابستان ترتیبی اتخاذ شده که با شروع فصل بارش‌ مشکل خاصی برای منطقه ایجاد نشود.

۶۰۵۲/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.