محمدرضا صفی خانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس و بازار نوشت افزار، ۱۰ شهریور تا ۱۰مهر با هدف شناسایی و برخورد با تخلفات حوزه فروش لوازم تحصیلی و وسایل مدرسه اجرا شد.

وی تصریح کرد: در این راستا ۳۰ تیم به صورت ثابت و سیار با همکاری سازمان صنعت معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی استان  بر فروش و عرضه اقلام مرتبط نظارت داشتند و ۲۵ گشت مشترک نیز تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این راستا با انجام ۷۱۰ بازرسی از ۵۲۰ واحد صنفی مرتبط، ۳۸ پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رییس سازمان صمت لرستان تعداد پرونده های تشکیل شده در رابطه با گرانفروشی را ۲۵ فقره برشمرد و  تصریح کرد: در این طرح، نظارت  برارائه فاکتور معتبر توسط واحدهای عرضه کننده  نوشت افزار، کیف، کفش و پوشاک دانش آموزی در دستور کار قرار داشت و تا حد امکان از فروش اجباری نوشت افزار به صورت سبدی به مشتریان جلوگیری شد.

صفی خانی  افزود: کنترل قیمت ها، جلوگیری از عرضه نوشت افزار تقلبی و غیراستاندارد، برخورد قانونی با فروشندگان کالاهای قاچاق در سطح بازارو جلوگیری از عرضه هرگونه نوشت افزار منقوش به تصاویر غیر اخلاقی در سطح بازار از دیگر اهداف این طرح بود.

بیش از ۳۵۲ هزار دانش آموز لرستانی با آغاز سال تحصیلی جدید در ۴ هزار و  ۸۵۰ مدرسه مشغول به تحصیل شده اند.

۷۲۶۹/۶۰۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.