به گزارش ایرنا سیدحسین نورالدینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مرکز آمار ایران، هرساله طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیشتر را به منظور شناسایی ساختار صنعتی کشور اجرا می‌کند.

وی مدت زمان اجرای این طرح را ۲ ماه برشمرد و اظهار داشت: امسال اطلاعات ۳۲۶ کارگاه صنعتی استان در قالب پرسشنامه مربوطه اخذ خواهد شد تا نتایج آن برای تصمیم گیری و برنامه ریزی در دسترس باشد.

 وی ادامه داد:‌ روش آمارگیری برای کارگاه‌های صنعتی ۵۰ نفرکارکن و بیشتر، به صورت سرشماری و برای کارگاه‌های ۱۰ تا ۴۹ نفر کارکن به صورت نمونه‌گیری می باشد.

نورالدینی هدف اصلی از تهیه و اجرای طرح آمارگیری از کارگاه های صنعتی را، ایجاد آرشیو اطلاعاتی به ویژه در خصوص مقدار و ارزش سوخت مصرفی، آب و برق خریداری عنوان کرد و افزود: در این طرح تمام کارگاه‌های بیش از ۵۰ نفر کارکن بررسی و کارگاه‌های کمتراز ۵۰ نفر نیز به صورت تصادفی، انتخاب و سرشماری خواهند شد.

وی گفت: جامعه آماری این طرح شامل تمامی کارگاه‌های صنعتی واقع در نقاط شهری و روستایی کشور است که در سال آمارگیری، متوسط تعداد شاغلان آن ها  ۱۰ نفر و بیش تر بوده است.

۲۴۰ واحد معدنی و یکهزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال و نیمه فعال در لرستان وجود دارد که سهم این تعداد در اشتغال استان ۲۰ درصد است.

۷۲۶۹/۶۰۵۷

                                                                                                       

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.