به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دکتر عبداله احتشام نیا گفت:با تلاش و پیگیریهای تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، تعداد ۵ باغ در قالب ۱۶ هکتار زمین،به کاشت تولیدات کشاورزی و باغداری همچون: زیتون، پسته، انگور، بادام  و گل محمدی اختصاص یافته است».

دکتر احتشام نیا، تشریح کرد:«انتخاب این گونه ها براساس توجه به اقلیم منطقه بوده است.

وی افزود: به طور حتم، ایجاد باغ به مقدار ۱۶ هکتار آن هم در محل سایت مرکزی دانشگاه لرستان و همچنین در محل دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، یک اقدام مهم زیربنایی در راستای گسترش فضای سبز، توجه به محیط زیست و توسعه تحقیقات و پژوهشهای کاربردی است.

بسترهای فراوانی در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی و باغداری دارد

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان با بیان اینکه استفاده از ظرفیتهای کشاورزی و باغداری استان لرستان، یک اقدام مهم در جهت تقویت اقتصاد درون زا و تولیدی است اظهار داشت : استان لرستان، بسترهای فراوانی در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی و باغداری دارد که باید از این ظرفیتها براساس برنامه ریزی علمی و کارشناسی، استفاده شود».

 احتشام نیا تصریح کرد:  زمینه روش آبیاری این باغها نیز علاوه بر آبیاری قطره ای، سعی شده است با به کارگیری برخی روشهای جدید نیز، در مصرف آب، صرفه جویی شود».

عضو شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان در پایان عنوتن کرد : صرفه جویی در مصرف منابع انرژی از جمله آب، از جمله اهداف مدیریت سبز است و ایجاد باغها علاوه بر جنبه های کاربردی آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی و فضای سبز، می تواند، درآمدزایی هم در درازمدت داشته باشد».

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1268576
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.