به گزارش ایرنا سردار مرتضی کشکولی روز چهارشنبه در دیدار فرماندهان و پرسنل نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اگر بر اساس محاسبات را با آمریکا و اروپا مقایسه کنیم امکان ندارد چون قابل مقایسه نیستیم اما زمانی که حرکت میکنیم این مسئله برعکس شده و ما در جایگاه پیروز قرار میگیریم.
وی ادامه داد: این همان نصرت الهی است زیرا هر چه داشته ایم بدون هیچ چشمداشتی در طبق اخلاص قرار داده ایم.
کشکولی گفت: درس به ما عاشورا میگوید کمبود ابزار و تجهیزات و نیرو دلیلی بر ترک جهاد نیست، وظیفه ما ادای تکلیف است و مابقی آن بر عهده خدای بزرگ است از این رو شکست های مکرر جبهه استکبار نیز از ابتدا تا کنون ناشی از همین تفکر است.
وی در ادامه با بیان اینکه امام (ره) پیش از جنگ ۳ تدبیر مهم و اساسی را اتخاذ کردند که اگر این مهم انجام صورت نمیگرفت شاید ایران عزیز به دست دشمنان تصرف میشد.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اظهار داشت: اولین مسئله این بود که امام(ره) یک تنه در برابر شعار حذف ارتش ایستاد.
کشکولی تدابیر دوم و سوم را تشکیل سپاه است و همچنین تشکیل ارتش ۲۰میلیونی و بسیج دانست و افزود: این ۳ مورد باعث شد با افتخار جنگ را به پایان برسانیم و شاید اکنون جزو ممالک تحت تصرف بودیم.
وی با بیان اینکه امام(ره) در زمان جنگ‌هم‌ تدابیر بسیار ارزشمندی داشتند اظهار داشت: امام(ره) جنگ و انقلاب اسلامی را به هم‌وصل کرد و در امتداد یکدیگر قرار داد و با این کار به مردم نشان داد که این ۲ جدای از هم‌نیستند.
کشکولی گفت: اعلام کردن صدام بعنوان کافر گام مهمی بود که موجب شد در جریان جنگ یک بسیج همگانی از مردم پای کار آمده و از دین و کشور خود دفاع کنند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: حضرت امام خمینی(ره) جهاد و دفاع نه تنها کار مومن بلکه کار خدا میدانست که همین مسئله موجب اتحاد بیش از پیش مردم و رمز ایستادگی تا آخرین قطره خون در برابر تجاوز دشمن بود.
وی در پایان گفت: وزیر خارجه آمریکا چند ماه پیش ۱۲ مورد را با ذکر کلمه باید بعنوان پیش شرط مطرح کرد اما امروز نه تنها از آن شروط دیگر خبری نیست که برای مذاکره به خواهش و التماس هم متوصل شده اند و این از نتایج روشن فرهنگ مقاومت است.
۷۲۶۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.