به گزارش خبرآنلاین لرستان،  گزارش امین عباسیان ضمن ارائه آمار مستند از وضعیت موسیقی در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸ گفت : از مجموع ۳۸ کنسرتی که در شهرستان های مختلف استان برگزار شد ۱۹ کنسرت محلی ، ۸ کنسرت سنتی، ۸ کنسرت پاپ و ۳ کنسرت کارگاهی (ویژه هنرجویان) برگزار شده است.

این آمار به تفکیک اجرا در ماه به این شرح است: در فروردین ماه از ۳ مجوز صادر شده ۲ کنسرت محلی ، ۱ کنسرت پاپ ، در اردیبهشت ماه از ۳ مجوز صادر شده ۱ محلی ۱ سنتی و ۱ پاپ ، در خردادماه از ۶ مجوز صادر شده ۳ محلی ، ۲ سنتی و ۱ پاپ ، از ۱۳ مجوز صادر شده در تیرماه ۸ محلی ، ۲ سنتی ، ۲ پاپ و ۱ کارگاهی و از ۱۳ مجوز صادر شده در مردادماه ۵ محلی ، ۳ سنتی ، ۳ پاپ و ۲ کارگاهی برگزار شد.

به هیچ وجه با موسیقی پاپ مخالف نیستیم

عباسیان با اشاره به مصوبات جلسه شورای_موسیقی_استان_لرستان در خصوص تقلیل کنسرت های پاپ به هر فصل دو اجرا تصریح کرد: ما به هیچ وجه با موسیقی پاپ مخالف نیستیم چرا که امروزه این نوع از موسیقی مورد استقبال قشر عظیمی از جوانان قرار گرفته اما موضوعی که برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است حمایت از هنرمندان بومی خصوصا پیشکسوتان است.

وی اظهار داشت : علیرغم شایعات متعدد و هجمه های ناصواب در رابطه با وضعیت_نامساعد_موسیقی خصوصا موسیقی_محلی در استان ، در شش ماهه اول سال ۹۸ نه تنها موسیقی محلی در استان کم فروغ نشده بلکه روند رو به رشد نیز داشته است و موید آن استقبال چشمگیر خانواده های هم استانی از کلاسهای موسیقی و ثبت نام فرزندانشان در این کلاس ها است .

عباسیان خاطر نشان شد : طبق آماری که انجمن بر اساس اطلاعات موثقی که از آموزشگاه ها و فروشگاه های آلات موسیقی در سطح استان کسب کرده است گردش مالی این مراکز در شش ماهه نخست امسال مبلغی قریب به ۳ میلیارد تومان بوده است که خوشبختانه این خبر بیانگر آن است که فروش ساز و آموزش_موسیقی در استان در وضعیت مناسبی به سر می برد.

این مقام مسئول با اشاره به ایجاد اشتغال در حوزه موسیقی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ مدرس موسیقی خانم و آقا (در سطوح مبتدی، متوسطه و پیشرفته) در آموزشگاه های استان مشغول به تدریس موسیقی هستند.

فعالیت ۳۰ کارگاه ساخت و ساز

وی افزود: بیش از ۳۰ کارگاه ساخت ساز و حدود ۲۰ فروشگاه موسیقی مشغول به فروش ساز و متعلقات موسیقیایی در استان هستند.

عباسیان در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که علیرغم مشکلات عدیده مالی و تورم موجود استقبال مردم از موسیقی کم نظیر است و باید اعتراف کرد که باور نکردنی است

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1263950
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.