به گزارش ایرنا مسعود رضایی روز سه شنبه در بازدید از روستای سیلزده حیات الغیب چگنی افزود: تاکنون ۳۵۰ مورد تغییر کاربری زمین و ۸۷۰ مورد جابجایی متقاضیان ایجاد واحد جدید صورت گرفته و پیش بینی می شود کار بازسازی امسال در لرستان تمام شود.

وی با بیان اینکه دولت بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات و اعتبارات سیل در اختیاربنیاد مسکن قرار داده ادامه داد: کار تعمیر بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی معادل بیش از ۹۰ درصد واحدهای سیلزده کامل شده و لرستان در این زمینه پیشتاز است.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سیلزده لرستان به بانک های عامل معرفی و از این تعداد  ۳۳ هزار و ۲۰۰ واحد موفق به عقد قرارداد شده اند.

وی با اشاره به ابلاغ تسهیلات و کمک بلاعوض طی ۲ مرحله به واحدهای مسکونی خسارت دیده، بیان کرد:  در این ۲ مرحله یک هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات و ۳۳۰ میلیارد تومان نیز بلاعوض برای این واحدها در نظر گرفته شده است.

رضایی اضافه کرد: از مجموع ۸۱ واحد احداثی در روستای حیات الغیب، ۴۶ واحد در سایت جدید و ۳۵ واحد به صورت درجاساز در حال بازسازی هستند.

سیل فروردین ماه ۱۰ هزار میلیارد تومان به زیرساخت های لرستان و بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی این استان خسارت وارد کرد.

۳۸ روستا باید به صورت کلی یا موضعی جابجا می شده و واحدهای مسکونی مابقی نیز نیاز به تعمیر داشته اند که از این تعداد روستای نیازمند جابجایی کلی یا موضعی، هفت روستا باید به طور کامل جابجا می شدند که کار جابجایی پنج روستا انجام شده و روستاهای مورانی و بابازید به دلیل مشکل تامین زمین تاکنون جابجا نشده اند.

۷۲۶۹/۶۰۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.