به گزارش خبرنگار ایرنا در پلدختر، سید موسی خادمی روز دوشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان سیل زده پلدختر اظهار داشت: عملیات اجرایی سه دیواره ساحلی در شهر پلدختر و ۲ روستای سیل زده بابازید و چم مهر این شهرستان با اعتبار بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

 وی افزود: بازسازی جاده اصلی پلدختر- خرم آباد که در جریان وقوع سیل تخریب شده نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که قطعه اول آن با ۳۰۰ میلیارد تومان آغازشده است.

 استاندار لرستان گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ متر پل جدید در شهرستان پلدختر برای برقراری ارتباط مردم پس از سیل ساخته و مشکل زیرساخت‌های از بین رفته در جریان وقوع سیل فروردین ماه،  از جمله برق، گاز و آب آشامیدنی شهرها حل شده است.

 خادمی با اشاره به تعمیر ۱۶ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در استان افزود: بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان در حوزه مسکن به عنوان کمک بلاعوض و بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به مردم سیل زده استان لرستان پرداخت شد.

 استاندار لرستان با بیان اینکه هنوز این استان نسبت به مشکلات ناشی از سیل و نیاز های ایجاد شده  کمبودهای زیادی دارد گفت: با وجود محدودیت ها  اما کارهای بزرگی صورت گرفته و دولت به صورت جهادی  در حال خدمات رسانی به مناطق سیلزده است .

وی افزود:در بخش کشاورزی، باغات و ایستگاه‌های پمپاژ  به مدار تولید و فعالیت بازگشته، خسارات کشاورزان تامین و در حال پرداخت و بخش عمده ای از راه‌های روستایی و مشکل مدارس استان برطرف شد.

استاندار لرستان گفت: شاید در روزهای ابتدای وقوع سیل کسی تصور نمی‌کرد که حجم بالای گل ولای در معابر و منازل  شهرستان پلدختردر یک بازده زمانی سه و چهار ماهه برطرف و زندگی مردم به حالت عادی برگردد.

 وی افزود: استان لرستان به ویژه شهرستان پلدختر در جریان وقوع سیل با حجم بالایی از مشکلات روبرو شد اما بسیاری از کمک‌ها در سطح ملی و استانی ،از سوی نیروهای جهادی، ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خیران و مردم به پلدختر سرازیر شدو همه با حضور در این شهرستان سیلزده تلاش زیادی کردند.

 استاندار لرستان گفت: بیش از ۴۲۳ مدرسه در این استان در جریان سیل دچار آسیب جدی شد که کار تعمیر ۳۱۰ مدرسه با کمک خیرین پایان یافت.

 وی افزود: ۱۱۳ مدرسه در استان در جریان وقوع سیل تخریب شد که از این تعداد، عملیات اجرایی ۶۳ مدرسه آغاز و ۳۱ مدرسه نیز تکمیل و  بهره برداری شد.

 خادمی یادآور شد: ۱۷۰ کلاس درس در سطح استان کمبود داشتیم که از طریق استقرار کانکس در مناطق سیل‌زده جبران  شده که با اقدامات انجام شده مشکلی برای شروع سال تحصیلی وجود ندارد.

وی با  اشاره به حضور اقشار مختلف در صحنه کمک رسانی به مردم سیلزده پلدختر گفت: دانش اموزان می توانند به تصویر کشیدن جلوه های همدلی در جریان سیل را به عنوان فعالیتهای جانبی خود دنبال کنند.

 استاندار لرستان تصریح کرد: در روند توسعه، اهمیت پرورش دانش اموزان بیشتر از آموزش است و چنانچه این قشر بامسائلی مانند همکاری، مشارکت، کار گروهی و اجتماعی بودن آشنا شوند بهره‌وری بیشتری داشته و در ارتقا و توسعه موثرتر خواهد بود.

۷۲۷۲/۶۰۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.