به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی روز دوشنبه در آیین نواخته شدن زنگ مهر که در دبیرستان دوره دوم دخترانه حضرت مریم (س) برگزار شد، افزود: امنیت و آسایش امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم هستیم.

وی اظهار داشت: دانش آموزان با تاسی از ائمه اطهار(ع) به خصوص امام حسین(ع) سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

فرماندار بروجرد با تاکید براینکه شروع سال تحصیلی جدید، سرآغاز آموختن علم و دانش است، بیان کرد: تربیت صحیح دانش آموزان در سایه تربیت اسلامی امکان پذیر است و معلمان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
رحیمی اضافه کرد: دانش آموزان باید برای درس خواندن هدف داشته باشند و برای رسیدن به این هدف تلاش و کوشش کنند.
وی ادامه داد: دانش آموزان با درس خواندن باید ثابت کنند که آینده این کشور با اتکا به نیرو های داخلی و بدون دخالت بیگانگان اداره می شود.

وی یادآور شد: معلمان، مربیان و مدیران در آموزش و پرورش باید در راستای ایجاد روحیه امید و نشاط در بین دانش آموزان و نهادینه کردن روح آزادگی و آزاد اندیشی در بیان واقعیت ها و پیگیری مطالبه های منطقی در جامعه تلاش کنند.
معاون استاندار لرستان گفت: در آموزش و پرورش در کنار علم آموزی به تهذیب اخلاقی نیز توجه بیشتری شود چون صرف پرداختن به تعلیم و غفلت از اخلاق نتیجه سوء خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، جمعیت دانش آموزی این شهرستان در سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ در مقاطع مختلف بیش از ۵۵ هزار نفر است که نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش یافت.

از این تعداد دانش آموز پنج هزار و ۱۸۰ نفر کلاس اولی و ۲۹ هزار و ۲۰۵ آنها در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

هشت هزار و ۸۶۳ تن در روستا و مابقی در  ۱۴۹ باب مدرسه روستایی و ۳۸۹ باب مدرسه شهری در قالب بیش از ۲ هزار کلاس درس فعالیت تحصیلی خود را آغاز کردند.

۷۲۷۳/۷۱۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.