به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز یکشنبه در آیین رژه نیروهای مسلح اظهار داشت: در سال ۱۳۵۹ رژیم بعث و صدام دیوانه به ایران حمله کرد و این در حالی است که بسیاری از مشکلات در ایران پس از انقلاب برطرف نشده بود.

وی گفت: کشوری که در آن شرایط رهبرانش باید دچار اضطراب و مشکل می شدند اما امام خمینی(ره) از همان روزهای نخست به ملت آرامش بخشید.

وی با بیان اینکه هرکشوری و نظامی تعریفی از منافع ملی دارد که برگرفته از اهداف آن کشور است و در سطوح مختلف آن را دنبال می کند افزود: اما تعریف منافع ملی به تنهایی کافی نیست و دسترسی به اهداف، باید توسط قدرت ملی صورت گیرد و منافع ملی را در انقلاب اسلامی و آرمان های انقلاب تعریف کرده ایم.

خادمی با اشاره به اینکه نظام اسلامی سلطه را نمی پذیرد، زیر بار آن نمی رود و با آن توافق نمی کند اظهار داشت: این انقلاب طرفدار مستضعفان بوده و بدنبال گسترش عدالت در جهان است، می خواهد مردم آزاد باشند و هیچ کشوری بر کشور دیگر حاکمیت نداشته باشد.

وی گفت: دفاع مقدس یکی از مهم ترین عناصر رسیدن به قدرت ملی است و امروز این قدرت شامل مولفه های سخت و نرم است که در حوزه سخت، مهم ترین آن چهره قدرت نظامی و بازدارندگی است.

خادمی افزود: ایران از یک کشور خریدار به کشوری تولیدکننده، مبتکر و پیشرو تبدیل شده و اگر آمریکا جرات حمله ندارد به دلیل قدرت بازدارندگی ایران می باشد که ثمره دفاع مقدس است.

ویاظهار داشت: ایران با جمعیتی بالا و سرزمینی پهناور و داشتن منابع معدنی و زیرزمینی فراوان در ابعاد مختلف به قدرت سخت ملی دسترسی دارد .

وی به داشتن گفتمان و فکربه عنوان مهمترین مولفه های قدرت نرم اشاره کرد و اظهار داشت: امروز گفتمان ایران برای افراد منصف پذیرفته شده است و هرکجا که لازم بود مذاکره کرد و اکنون این دیگران هستند که گفتمان را برهم می زنند.

استاندار لرستان بیان کرد: اروپایی ها تحت تاثیر آمریکا بودند اما امروز تحث تاثیر قدرت ایران هستند همچنین مقام معظم رهبری از عناصر قدرت نرم است که با شکوه ایستاده و عالمانه کشور را رهبری می کند.

خادمی افزود: گفتمان ایران در سطح منطقه درحال گسترش است، نیروهای مقاومت در جهان در حال رشد هستند و متاثر از فرهنگ و آرمان انقلاب ایران هرروز در حال دسترسی به اهدافمان هستیم.

وی اضافه کرد: لرستان  بیش از دیگر استان ها نقش خود را در انقلاب ایفا کرده و نیازمند کمک در حوزه های اقتصادی می باشدکه امیدواریم با تامین اعتبارات ویژه مشکلات ناشی از سیل را برطرف کنیم.

۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس تعیین شده که لرستان در این هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

۶۰۵۷/۳۲۱۰/۷۲۶۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.