به گزارش ایرنا، فرماندار سلسله در آیین کلنگ زنی این طرح با اشاره به معیشتی بودن طرح آبخیزداری تملیه، اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح بیش از ۲۰ هکتار از اراضی منطقه آبی خواهند شد.

شریف خسروی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ میلیارد ریال کل اعتبار ملی و استانی سلسله در حوزه آبخیزداری است، بیان کرد: این میزان اعتبار در حوزه های سیلاب خیز به منظور کنترل و ایجاد امنیت پایدار در این حوزه برای شهرستان و شهرهایی که در مسیر سیلاب ناشی از این حوزه آبریز قرار دارند هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: از پیمانکار انتظار می‌رود در اجرای طرح به منظور ایجاد اشتغال از کارگران بومی منطقه استفاده نماید.

معاون آبخیزداری لرستان نیز با اشاره به تغییر اقلیم، نوع و شدت بارش‌ها، اظهار داشت: استان لرستان شرایط خاصی دارد در برخی از شهرها همچون الیگودرز با خشکسالی و در شهرستان هایی همچون سلسله و پلدختر با سیل مواجه هستیم.

محمدحسین بابایی با بیان اینکه یکی از راه های مقابله با سیلاب و خشکسالی اجرای عملیات های آبخیزداری است، اضافه کرد: بر اساس آخرین گزارش‌ها حدود ۷۰۰ چشمه، قنات و سراب در استان خشک شده  و این معضل بزرگی بوده که راه حل آن اجرای عملیات های آبخیزداری است.

وی میانگین فرسایش خاک در لرستان را ۲۱ تن در هکتار در سال عنوان کرد و افزود: این در حالی است که در بعضی از حوزه های آبخیز شهرستان سلسله همچون سیف آباد و چشمه علی اکبر به ۳۸ تن در سال می رسد لذا این شرایط خاص سلسله که حدود ۸۲ درصد آن شیب بالای ۱۲ درصد دارد شهرستانبا  را مستعد سیل کرده است.

معاون آبخیزداری سلسله با اشاره به پیگیری های فرماندار، نماینده سلسله در مجلس و مسئولان استانی برای اعتبارات حوزه آبخیزداری، خاطرنشان کرد: امسال ۹۰ میلیارد ریال به شهرستان دلفان و ۸۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی به شهرستان سلسله اختصاص یافته است. 

وی با اشاره به حوزه های بحرانی شهرستان سلسله گفت: تملیه، سیف آباد، شینه قلایی، کهمان، چشمه علی اکبر و بستام هستند که بر اساس اولویت بندی تخصیص اعتبار خواهند داشت که در این میان سهم بستام به صورت ویژه خواهد بود چرا که ۶۰ درصد سیلابهایی که وارد خرم آباد می شود و ۳۵ درصد سیلابهای پلدختر از طریق همین حوزه بستام سرچشمه می گیرند. 

در این آیین امام جمعه الشتر، فرماندار سلسله، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و اهالی منطقه حضور داشتند.

۱۱۲ هزار هکتار وسعت اراضی جنگلی و مرتعی شهرستان سلسله است. 

۷۲۶۵/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.