به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا زینی وند مقدم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه پلدختر اظهار داشت:  این تعداد دانش آموز در سطح استان در قالب چهار هزار ۸۵۰ مدرسه و ۱۳ هزار و ۶۵۰ کلاس و با همکاری ۲۸ هزار فرهنگی رسمی و حق التدریس و بخشی از بازنشستگان با خرید خدمات سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

 وی شروع پروژه مهر امسال در لرستان را به واسطه وقوع سیل متفاوت از سال‌های گذشته دانست و افزود: در جریان سیل مخرب ۱۲ فروردین ماه سال جاری در لرستان که بیشترین حجم خرابی‌های آن در شهرستان پلدختر بود ۱۱۳ مدرسه در سطح این استان تخریب، ۳۱۰ مدرسه با آسیب جدی مواجه و ۱۷۰ مدرسه نیز تجهیزات آنها به طور کامل از بین رفت.

 مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: استمرار تحصیلی دانش‌آموزان جلوگیری از وقفه تحصیلی برای تک تک آنها،  توجه به سلامت روحی و روانی اولیا دانش‌آموزان و فرهنگیان و رسیدگی به مشکلات آنان از موضوعات مهمی بود که در مناطق سیل زده در دستور کار اداره آموزش و پرورش قرار گرفت.

 وی اضافه کرد: به همت فرهنگیان و پشتیبانی مردم در ۲۴ فروردین ماه ۹۸ کلاس‌ها هرچند با کیفیت کمتر در مناطق سیل‌زده پلدختر و معمولان دایر و دانش آموزان سر کلاس حاضر شدند.

 زینی وند مقدم یادآور شد: برگزاری کنکور برای دانش آموزان پایه سوم یکی از دغدغه های اولیا در مناطق سیل زده بود که با برگزاری یک اردوی ۴۵ روزه این دانش آموزان به صورت شبانه‌روزی با همکاری و پشتیبانی هفت استان و با استفاده از ۱۰۰ نفر از دبیران نخبه سراسر کشور مورد حمایت قرار گرفتند.

 وی با تقدیر از وزیر آموزش و پرورش، معاونان و مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران و سایر استان ها که در جریان سیل با آموزش و پرورش استان همکاری کردند افزود :ارتقاء ۱۷ درصدی معدل و ۲۷ درصدی دانش آموزان پایه سوم در استان به ویژه شهرستان سیل زده پلدختر از نتایج این اردو است. مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان گفت :در این اردو سه مرحله آزمون برای دانش آموزان پایه دوازدهم پلدختر و معمولان برگزار شد و سهمیه ۵ درصدی کنکور که برای این ۲ شهرستان لحاظ شد از اقداماتی است که در این مناطق سیل‌زده انجام شده است.

 وی افزود: اسکان مردم سیل زده و نیروهای امدادی در مدارس آموزش و پرورش و تامین کانکس برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان در این مناطق از دیگر اقدامات آموزش و پرورش است.

زینی وند مقدم بیان کرد: بعد از سیل مخربی که در شهرستان پلدختر اتفاق افتاد ۳۰۰ نفر از روان شناسان خبره و توانمند و مشاوران استان تهران به منظور نگرانی اولیا در راستای استرس و اضطراب ناشی از سیل برای دانش آموزان، به شهرستان سیل‌زده پلدختر اعزام شدند.

وی افزود: اجرای این همایش‌ها و برنامه‌های شاد و مفرح برای دانش آموزان، راه اندازی اردو برای ۴۴۰ دانش‌آموز دختر در دو مقطع متوسطه اول و دوم و راه اندازی اردوی بنیاد علوی از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در مناطق سیل زده استان لرستان است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: مشکلات فرهنگیان  از دیگر موضوعاتی بود که در جریان سیل مدنظر این اداره قرار گرفت، از این رو با استمداد از هفت استان ۱۵۰ کامیون از اقلام مختلف جمع آوری و متناسب با لیست تعیین شده بین فرهنگیان توزیع شد.

وی افزود: پرداخت وام قرض الحسنه ۲۰ میلیون تومانی برای فرهنگیان از صندوق ذخیره از وزارتخانه درخواست شده که به جد پیگیر این موضوع هستیم تا در اختیار آنان قرار گیرد.

 زینی وند مقدم سیل را فرصت عظیمی برای نوسازی مدارس تلقی کرد و یادآور شد: در ایام سیل خیران مطلع شده با هلی‌کوپتر مناطق سیل زده  را بررسی کردند و پس از تشکیل جلسه در تهران ۳۱۴ میلیارد تومان برای سه استان سیل‌زده جمع آوری شد که از این مبلغ ۹۰ میلیارد تومان برای استان لرستان جذب شد.

وی افزود: همچنین ۳۴ میلیارد تومان از اعتبارات ملی،   ۱۳ میلیارد تومان اعتبارات تجهیزات و ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات استاندارد سازی برای استان جذب شده است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: عملیات اجرایی ۶۲ مدرسه تخریب شده است در استان آغاز شده و مابقی نیز فرایند عملیات ساخت آنها در حال اجرا است و تا پایان سال تکمیل می شوند.

وی افزود: برای رفع مشکل کلاس‌های درس ۱۷۰ کانکس خریداری و در مناطق سیلزده استقرار پیدا کرده است و ۳۱۰ مدرسه آسیب‌دیده تعمیر و ۲۵ شهریورماه آماده ورود دانش آموزان به کلاس درس شده است.

مقدم یادآور شد: در سال تحصیلی جدید و اول مهرماه با برنامه‌ریزی‌ها و ساماندهی صحیح، هیچ دانش‌آموزی در شهرستان سیل‌زده پلدختر بدون کلاس درس و هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود.

 وی افزود : مدارس تخریب شده از سیل در پلدختر و سایر مناطق سیل زده استان لرستان برابر با استانداردهای روز دنیا و بهتر از گذشته در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهند گرفت.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان از اختصاص۵۷ میلیارد تومان اعتبارات استانی به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در استان خبر داد و گفت: پروژه نیمه‌تمام مدرسه ۱۲ کلاسه پلدختر و شش کلاسه معمولان که تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند ظرف ۲ ماه آینده آماده شد که نتیجه تلاش همگانی در سیل است.

  ۷۲۷۲/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.