به گزارش ایرنا، محمود ثمینی روز پنج شنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: از دستگاه ها انتظار داریم‌ کاری نشود که اخطار حضرت امام(ره) مبنی بر گیر کردن امور ایثارگران در پیچ و خم اداری محقق شود.
وی افزود: شاید برخی کم کاری ها انجام شده باشد اما امروز قطعا شاهد رویش های بسیاری در جامعه هستیم لذا وظیفه داریم با روش های نوین این فرهنگ را ادامه دهیم.
وی ادامه داد: امروز پس از هزار و ۴۰۰ سال و بیشتر از هر زمان دیگری نام امام حسین(ع) با جوشش خون مومنان بر سر زبان ها است در واقع ادامه این راه را ایثارگران و مدافعان حرم انجام می‌دهند.
محمود ثمینی اضافه کرد: درصد قابل توجهی از رزمندگان دوران دفاع مقدس بخاطر اخلاص حاضر نبودند حتی زخم های خود را به بیمارستان نشان دهند و در ادامه اش نیز طبیعتا دنبال ایجاد سابقه و مستندسازی اش هم نرفتند.
وی ادامه داد: اکنون که این افراد مراجعه می‌کنند بخشی از آثار آن جراحات از بین رفته و متاسفانه اسم آنها را در قانون مدعی می گذاریم، این کلمه خوبی نیست، شاید بخاطر فشار های روزگار تصمیم گرفته از سابقه گذشته اش استفاده کند از این رو باید به این عزیزان تا حد توان کمک کرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تاکید کرد: نباید حقوق برخی مراجعان بر اساس برداشت های سازمانی و به بهانه صرف اجرای قانون نادیده گرفته شود.
وی ادامه داد: قانونگذار برای حمایت از این عزیزان تسهیل سازی کرده لذا نباید با برخی سخت گیری ها خدای ناکرده امتیازی از آنها سلب شود.
ثمینی گفت: باید یک فهم مشترک بین دستگاه های مسئول بوجود آید و در صورت ایجاد شبهه از نهادهای فرادست استعلام شود تا کارها تسهیل شده و پیش رود.
۷۲۶۴/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.