به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا کاکاوند عصر چهارشنبه در آیین عملیات اجرایی و کلنگ زنی ۱۱۱ پروژه زیرساختی خسارت دیده از سیل لرستان در محل پل کاکارضا، با اشاره به وجود ۲ هزار و ۸۹۶ روستا در لرستان و بهره مندی ۹۷ درصد از جمعیت این روستاها از آب شرب بهداشتی، اظهار داشت: در سیل اخیر که شامل ۲ مرحله بود ۹۶۴ روستا و ۴۰ درصد جمعیت روستایی استان از نظر آب شرب دچار مشکل شدند که در فاصله زمانی کمتر از دو هفته کل روستاها به صورت موقت رفع مشکل شدند.

وی با بیان اینکه سیل ۲۶۲ میلیارد تومانی به زیرساخت های آب و فاضلاب روستایی خسارت زد، بیان کرد: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار سیل به آبفار لرستان پرداخت شده که بسیار ناچیز است البته کل رقمی که به آب و فاضلاب روستایی کشور داده شده ۹۰ میلیارد تومان بود که یک چهارم آن را به لرستان داده اند و این حاصل پیگیری های استاندار بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان، ادامه داد: این رقم از محل اعتبارات استانی، ملی و سیل تامین شده و در دو هفته آینده اولین افتتاح را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان نیز با اشاره به وجود ۱۶ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۶۴۲ هزار مشترک پراکنده در لرستان و مسئولیت سنگین شرکت توزیع برق لرستان، اظهار داشت: در سیل اخیر ۱۱۹ میلیارد تومان خسارت داشتیم و ۱۱۴۵ روستا در استان نیز بواسطه سیل بی برق شدند که در همان چهار هفته اول برق همه این روستاها وصل شد.

وی با اشاره به انجام ۳۶ پروژه در استان، افزود: انجام این پروژه ها ظرف چهار هفته در کشور رکورد بی نظیری بود که با مبلغ ۱۸ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

خودنیا اضافه کرد: علاوه بر اعتبارات پرداخت شده، میزان ۲۱ میلیارد تومان هم از شرکت توانیر گرفتیم که تعداد هشت پروژه با آن تعریف شد و دو ماه است که آغاز شده اند و با این اعتبار سهم شرکت توزیع برق به ۹۷.۵ میلیارد تومان می رسد.

وی با اشاره به آغاز ۲۶ پروژه در استان، ادامه داد: با انجام این پروژه ها، تقریبا ۵۰ درصد نقاط بحرانی شبکه ۱۶ هزار کیلومتری استان اصلاح و بهینه سازی می شود و مقداری از آن نیز صرف تجهیزات حفاظتی و مانوری و روشنایی معابر مناطق سیلزده استان می شود.

۷۲۶۵/۷۲۶۴/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.