به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا میرزایی عصر چهارشنبه در آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی ۱۱۱ پروژه زیرساختی خسارت دیده از سیل لرستان در محل پل تخریب شده کاکارضا، اظهار داشت: امروز ۱۷ پروژه در قالب هفت طرح شامل  ساماندهی، اصلاح مسیل، لایروبی و تاسیسات آبی را با ۳۴ میلیارد تومان آغاز و ۵۰ پروژه دیگر را با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان در طول مهرماه آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به نبود سد بزرگی در حوزه کشکان افزود: در سیلاب اخیر لرستان به دلیل نبود سد بزرگی در حوزه کشکان، نتوانستیم حجم ۲ میلیاردی سیلاب را نگه داریم اگرچه با اطلاع رسانی ها به موقع توانستیم جان مردم را نجات دهیم.

وی با اشاره به بارندگی های امسال اضافه کرد: براساس بررسی های انجام شده از کلیه مدلهای بارش سازمان هواشناسی و سایر موسسات امسال در ۲ ماه اول پاییز شاهد بارندگی های نرمال هستیم اما در آذرماه احتمال بارندگی های فرانرمال بصورت بارش برف و سرد شدن هوا وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان، ادامه داد: در ماه اول زمستان ادامه ترسالی ها در اغلب نقاط کشور پیش بینی شده و برای دو سوم بخش جنوبی کشور نیز با بارشهای شدید مواجه خواهیم بود و در فروردین ماه ۹۹ هم بارشهای شدید خواهیم داشت.

مدیرکل امور شهری لرستان نیز با بیان اینکه از ۷۳۶ میلیارد اعتبار اختصاص یافته به لرستان، ۲۱۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به۲۷ شهرداری استان اختصاص یافته است، اظهار داشت: این رقم ۲۹ درصد کل اعتبارات سیل استان بوده است.

قدرت الله فلاح نژاد با اشاره به هزینه کردن ۱۴ میلیارد تومان از اعتبار شهرداری ها به خسارات پس از سیل در شهرهای استان، بیان کرد: این رقم در بخش های دیواره های حفاظتی، آسفالت معابر و لایروبی ها هزینه شده است.

وی با اشاره به جزئیات اعتبارات سیل اختصاص داده به شهرداری‌های استان، ادامه داد: شهرداری خرم‌آباد ۸۲ میلیارد تومان، پلدختر ۳۳ میلیارد تومان، نورآباد ۱۶ میلیارد تومان، دورود ۱۰ میلیارد تومان، الیگودرز ۸ میلیاردتومان، کوهدشت ۸ میلیارد تومان، سراب دوره ۸ میلیارد تومان و معمولان نیز ۸ میلیارد تومان از اعتبارات سیل دریافت کرده‌اند.

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی نیز با گلایه از اداره کل راه و شهرسازی لرستان، گفت: متاسفانه پس از سیل در شهرهای سلسله و دلفان در بخش راه و شهرسازی علیرغم میزان خسارتهای بالا شاهد اقدام چشمگیری نبوده ایم.

علی رستمیان با اشاره به انتخابات پیش رو، افزود: اگر مشکلات حوزه راه در این شهرها برطرف نشوند در حوزه های انتخابیه بستام، کاکاوند، اتیوند و میربگ مشکل خواهیم داشت و لذا انتظار می رود ظرف چندماه باقی مانده با شتاب بخشی بیشتری نسبت به حل مشکلات موجود در این حوزه اقدام شود.

۷۲۶۵/۷۲۶۴/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.