به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود رضایی عصر چهارشنبه در آیین عملیات اجرایی و کلنگ زنی ۱۱۱ پروژه خسارت دیده از سیل در محل پل تخریب شده کاکارضا، اظهار داشت: کار ارزیابی واحدهای خسارت دیده در یک هزارو ۹۶۹ روستا و شهرهای خسارت دیده استان انجام شده و ارزیابی ۴۶ هزار و ۶۶۹ واحد نیز انجام شده که ۳۵ هزار و ۳۴۲ واحد از این مجموع خسارت دیده بودند.

وی با اشاره به ابلاغ تسهیلات و بلاعوض در دو مرحله به واحدهای مسکونی خسارت دیده، بیان کرد:  در این دو مرحله یک هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات و ۳۳۰ میلیارد تومان نیز بلاعوض برای این واحدها در نظر گرفته شده است.

رضایی با اشاره به اتمام کار ارزیابی، معرفی به بانک و تشکیل پرونده این واحدها، اضافه کرد: به لحاظ تعاملی که در استان وجود داشت، امروز لرستان بعنوان استان پیشتاز بازسازی در کشور مطرح است.

وی با اشاره به تنگناهای مالی دولت افزود: خوشبختانه برغم این مشکلات، دولت بالغ بر ۲ هزار میلیارد تسهیلات و اعتبارات در اختیار ما گذاشته است.

وی با اشاره به دریافت سهمیه هفت هزار و واحد مسکن روستایی با اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومان، ادامه داد: با این اعتبارات، از ۶۷ درصد مقاوم سازی روستایی با ۱۸ هزار و ۶۰۰ واحدی که در برنامه داریم به ۸۰ درصد می رسیم.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به اتمام تسهیلات تعمیراتی،گفت: کار تعمیرات استان تمام شده و در بخش بازسازی نیز ۴۲ هزار واحد به بانک معرفی شده و ۳۳ هزار واحد نیز عقد قرارداد شده و ۳۳ هزار واحد دیگر نیز تسهیلات دریافت کرده و حدود ۱۶۰ میلیارد نیز بلاعوض دریافت کرده اند.

رضایی افزود: با مساعدت مدیریت بحران از محل ماده ۱۰ و ۱۲ که اخیرا ابلاغ شده مبلغ ۷۰ میلیارد تومان در قالب ۱۰۴ پروژه هم اخیرا شروع شده است.

وی با اشاره به تغییر کاربری ها و جابجایی ها، ادامه داد: ۱۰۲ هکتار زمین روستایی تملک و واگذار شد به خسارت دیدگان و بالغ بر ۳۵۰ مورد تغییر کاربری و ۸۷۰ مورد جابجایی متقاضیان داشتیم و ۲ سایت هم در پلدختر و معمولان جابجا شد و پیش بینی می شود که تا پایان سال کار بازسازی ها هم به اتمام برسد.

۷۲۶۵/۷۲۶۴/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.